آفتاب
اعرافی تاکید کرد

حضور جمعی در"تکریم و غبارروبی مساجد"بسترساز وحدت مسلمین

حضور جمعی در"تکریم و غبارروبی مساجد"بسترساز وحدت مسلمین

رئیس جامعة المصطفی‌ العالمیه گفت: مشارکت در "تکریم و غبارروبی مساجد" بستر را برای وحدت و همدلی جامعه اسلامی فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره "دهه تکریم و غبارروبی مساجد" که از 20 تا 29 شعبان به این نام نامگذاری شده است، اظهار کرد: این موضوع برای گسترش و اثرگذاری بیشتر مستلزم فرهنگ‌سازی است و دستگاه‌های مختلف فرهنگی باید با فرهنگ سازی مناسب شرایط گسترش و اثرگذاری بیشتر این دهه را فراهم کنند.

وی حضور جمعی برای تکریم و غبارروبی مساجد را پربرکت دانست و گفت: مشکلات و حضور جمعی برای تکریم و غبارروبی مساجد شرایط را برای وحدت و همدلی در جامعه اسلامی فراهم می‌کند و این مسئله بسیار مهم است.

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه تصریح کرد: حضور در مسجد برای افزایش سطح اخلاق عمومی جامعه بسیار مهم است و برکات معنوی حضور در مساجد در اخلاق اهل مسجد تاثیرگذار است و این سطح اخلاق عمومی در جامعه را افزایش می‌دهد.

اعرافی با بیان این‌که «مردم برای مشارکت در عمران مساجد باید تشویق شوند» گفت: مشارکت مردم در عمران و آبادانی مساجد امر پسندیده‌ای است که دستگاه‌های فرهنگی برای حضور بیشتر مردم در این مسئله باید طرح‌های تشویقی ایجاد کنند.

وی افزود: در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مساجد به عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی، نیروهای جوان و مومن را راهی میدان مبارزه با استکبار می‌کرد.

وی افزود: بسیاری از شهدا سوابق زیادی را در مساجد دارند که این مسئله نقش مساجد را در ایجاد فرهنگ ایثار و شهادت بیش از پیش مشخص می‌کند.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، معرفی و تکریم شهدای مساجد را مهم دانست و گفت: مساجد در کنار فعالیت‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی باید قسمتی از توان خود را به معرفی و تکریم شهدای خود بپردازند تا فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه به نسل‌های بعدی منتقل شود.

اعرافی ارتباط میان مساجد و رسانه‌ها را در این زمینه ضروری دانست و گفت: سابقه حضور شهدا و ایثارگران در مساجد یکی از مسائلی است که رسانه‌ها کمتر به آن پرداخته‌اند و این مسئله ضرورت ارتباط بیشتر رسانه‌ها و مساجد را به خوبی نشان می‌دهد.

وی با بیان این‌که «شهدا و بزرگان انقلاب از دوران کودکی در مساجد حضور فعالی داشته‌اند» یادآور شد: شهدا و بزرگان انقلاب اسلامی از سنین پایین در مساجد حضور فعالی داشته‌اند که این مسئله به طرز تربیت خانواده‌های آنها برمی‌گردد.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه در ادامه گفت: متاسفانه امروز خانواده‌ها در ایجاد ارتباط میان مساجد و فرزندانشان ضعیف عمل کرده‌اند بنابراین جوانان برای حضور در مساجد رغبت کمتری از خود نشان می‌دهند.

اعرافی در خصوص نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حضور پررنگ مردم در مساجد افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی اسنادی مختلف برای حل مشکلات فرهنگی کشور مانند پیوست‌های فرهنگی مختلف تنظیم کرده است که بخشی از آنها به نهادینه شدن سبک زندگی ایرانی - اسلامی اختصاص دارد.

وی همچنین گفت: حضور پررنگ مردم در مساجد از لازمه‌های جامعه اسلامی است و در سبک زندگی ایرانی - اسلامی نقش ویژه‌ای دارد.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: تلاش شورا در جهت نهادینه کردن سبک زندگی ایرانی - اسلامی بستر حضور پرشور مردم در مساجد را هم فراهم می‌کند.

انتهای پیام

کد N347235

وبگردی