آفتاب

مربی عملیات انتحاری تروریست های مالزی دستگیر شد

مربی عملیات انتحاری تروریست های مالزی دستگیر شد

کوالالامپور – ایرنا – پلیس مالزی مربی آموزش سلاح های جنگی یک گروه شبه نظامی که متهم به داشتن برنامه برای انجام عملیات انتحاری در سوریه بود را دستگیر کرد.

به گزارش ایرنا، روزنامه ˈنیو استریت تایمزˈ روز جمعه اعلام کرد بخش مبارزه با تروریسم پلیس مالزی روز چهارشنبه یک مرد 25 ساله را در عملیاتی در منطقه ˈکوالا کانگسارˈ دستگیر شد.

کوالا کانگسار در ایالت پراک مالزی در بخش غربی این کشور واقع است.

با دستگیری این فرد تاکنون 16 نفر از افراد مرتبط با گروه های تروریستی ˈداعشˈ که در سوریه و عراق فعالیت می کند و گروه ˈابوسیافˈ که در جنوب فیلیپین مستقر است در مالزی دستگیر شده اند.

این افراد با گروه های افراط گرای داعش و ابوسیاف مرتبط بوده اند.

ˈمحمد بکری زینینˈ معاون بازرس پلیس مالزی، گفت که پلیس یک قبضه هفت تیر دست ساز و 48 گلوله را در خانه این فرد کشف و توقیف کرده است.

وی افزود: گمان می رود که از این سلاح برای اهداف آموزشی استفاده می شده است.

تحقیقات اولیه نشان می دهد این شبه نظامیان تندرو دسامبر سال گذشته در منطقه ˈگوانگ آرانگ پاراˈ در روستای ˈنیور کتیورˈ در ˈکوالا کانگسارˈ آموزش دیده اند.

پلیس مالزی معتقد است سلاح های بیشتری کشف خواهد شد.

این فرد 25 ساله از دوستان فردی دیگری بود که پلیس مالزی هفته گذشته او را دستگیر کرد.

یک منبع مطلع مالزیایی اعلام کرد که آموزش های شبه نظامیان به منطقه خاصی در این کشور محدود نمی شود و گروه های شبه نظامی در سراسر مالزی حضور دارند.

همچنین گفته شده است برخی از این شبه نظامیان وابسته به گروه های تروریستی در جنوب فیلیپین آموزش دیده اند و پس از آموزش از طریق ایالت صباح مالزی وارد این کشور شده اند. این افراد برای پیوستن به گروه های تروریستی و تکفیری عازم عراق و سوریه شده اند.

بخش مبارزه با تروریسم مالزی از هشتم اردیبهشت ماه سال جاری دستگیری برخی از تروریست ها را در این کشور آغاز کرد و توانست متهمانی را در ایالت های سلانگور، کداح و صباح مالزی دستگیر کند.

یکی از این شبه نظامیان از اعضای نیروی دریایی مالزی بود.

آساق**د.م**1611
کد N347222

وبگردی