آفتاب

منابع مصری : ملک عبدالله در قاهره با سیسی ملاقات خواهد کرد

منابع مصری : ملک عبدالله در قاهره با سیسی ملاقات خواهد کرد

تهران ؛ ایرنا -منابع سیاسی و امنیتی مصر به خبرگزاری فرانسه گفتند : ملک عبدالله پادشاه عربستان روز جمعه در نخستین دیدارش از قاهره از زمان سرنگونی حسنی مبارک در سال 2011 با عبدالفتاح سیسی رییس جمهوری مصر ملاقات خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره ، عربستان سعودی از خلع محمد مرسی رییس جمهوری اسلام گرای منتخب مصر توسط سیسی فرمانده سابق ارتش در ماه ژوئیه استقبال کرده و قول کمک میلیاردها دلاری به مقامات منصوب شده ارتش مصر داده است .

یک مقام سفارت سعودی در قاهره روز پنجشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت : پادشاه عربستان ˈ در یک دیدار رسمی و اعلام نشده در قاهره توقف خواهد کرد. انتظار می رود که سیسی در فرودگاه بین المللی قاهره با وی ملاقات کند. ˈ

یک مقام امنیتی فرودگاه اطلاعات منتشر شده در مورد دیدار ملک عبدالله از قاهره تایید کرده و گفت مقامات در حال اتخاذ تدابیر لازم برای ملاقات سیسی با وی در فرودگاه یا در کاخ ریاست جمهوری اتحادیه هستند. ˈ

سیسی پس از بازنشستگی از ارتش در انتخابات ریاست جمهوری 26 تا 28 مه این کشور به پیروزی دست یافت .

ملک عبدالله ضمن تمجید از پیروزی وی خواستار برگزاری کنفرانسی برای کمک به مصر در غلبه بر بحران اقتصادی ناشی از سه سال نا آرامی پس از سرنگونی مبارک شد.

پس از خلع مرسی از قدرت ، ریاض سریعا قول یک کمک پنج میلیارد یورویی را به قاهره داد و کویت و امارات نیز تصمیم گرفتند در مجموع هفت میلیارد دلار به این کشور کمک کنند.

عربستان از مدتها قبل جنبش اخوان المسلمین را تهدیدی برای خود دانسته و آن را یک سازمان تروریستی معرفی کرد.

از زمان خلع مرسی سخت گیری در مورد هوادارانش بیش از 1400 کشته و دست کم 15 هزار زندانی بر جای گذاشت .

مترجمام 1403 **1917
کد N347194

وبگردی