آفتاب
بر اساس نظر سنجی ها؛

اعتماد آمریکایی ها به نمایندگان کنگره به پایین ترین حد رسیده است

اعتماد آمریکایی ها به نمایندگان کنگره به پایین ترین حد رسیده است

نیویورک-ایرنا- موسسه گالوپ با انتشار نتایج تازه ترین نظر سنجی اعلام کرد که امید و اعتماد مردم آمریکا به نمایندگان کنگره این کشور از 10 در صد در سال 2013 به 7 در صد سال جاری کاهش یافته که پایین ترین حد اعتماد به قانونگذاران آمریکایی در تاریخ این کشور بشمار می رود.

این موسسه نظرسنجی افزود:این نظر سنجی به منظور بررسی میزان اعتماد مردم آمریکا به 17 نهاد مختلف سیاسی ، اجتماعی و نظامی این کشور و در فاصله روز های پنجم و هشتم ماه ژوئن انجام شده است.

در گزارش این نظر سنجی گفته شده است که اعتماد مردم آمریکا به نمایندگان کنگره و عملکرد آن ها نه تنها پایین ترین میزان اعتماد به این نهاد سیاسی بلکه پایین ترین میزان اعتماد به یک نهاد سیاسی اجتماعی در تاریخ این کشور محسوب می شود.

اعتماد مردم این کشور به کنگره آمریکا از زمان آغاز فعالیت های این موسسه پژوهشی در سال 1973 تا کنون 42 در صد کاهش یافته است.

ربکا ریفکین سرپرست ومسئول برگزاری این نظر سنجی اشاره کرده است که 74 درصد از شرکت کنندگان در این نظر سنجی به ارتش و نیروهای نظامی آمریکا اعتماد بیشتری دارند .

وی یاد آور شده است که میزان اعتماد مردم به ارتش آمریکا در زمان نخستین حمله این کشور به خاک عراق در سال 1991 به بالاترین حد در تاریخ این کشور یعنی 85 درصد رسیده بود.

اروپام 2253 **1908 ** 1917
کد N347089

وبگردی