آفتاب

پادشاه جدید اسپانیا سوگند یاد کرد

پادشاه جدید اسپانیا سوگند یاد کرد

پسر 46 ساله "خوان کارلوس" پادشاه مستعفی اسپانیا با عنوان فیلیپ ششم سوگند یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، دوران پادشاهی فیلیپ ششم از امروز با برگزاری مراسم سوگند وی در مادرید آغاز شد. وی جانشین "خوان کارلوس" 76 ساله می شود که پس از 39 سال عهده داری پادشاهی در اسپانیا از این سمت کناره گیری کرد.

بر این اساس فیلیپ ششم امروز در حضور نمایندگان پارلمان و اعضای دولت اسپانیا بر خلاف پدرش در سال 1975 سوگند یاد کرد که به مفاد قانون اساسی کشور به عنوان نماد یک نظام دمکراتیک متعهد باشد. این در حالی بود که مراسم سوگند پادشاه جدید بدون حضور نمایندگان نهاد دینی برگزار شد.

در این مراسم همچنین "لاتزیا" ملکه 41 ساله و دختران 8 و 7 ساله وی حضور داشتند. به طور رسمی می توان گفت فیلیپ ششم از نیمه شب گذشته به عنوان پادشاه جدید اسپانیا شناخته می شد زیرا روز گذشته کارلوس رسما از پادشاهی اسپانیا خلع شد. پس از پایان مراسم رسمی اعضای خانواده پادشاه جدید با یک لیموزین به سمت کاخ سلطنتی حرکت کردند و در راه فیلیپ ششم به احساسات افرادی که در خیابان های مادرید تجمع کرده بودند، با تکان دادن دست پاسخ داد.

خوان کارلوس که در پی مرگ فرانسیسکو فرانکو در نوامبر سال 1975 به سلطنت رسید، با سوق دادن اسپانیا به سمت دموکراسی محبوبیت یافت اما اواخر دوران سلطنت وی با بیماری و ماجراهای رسوایی‌آمیز همراه بود. گفتنی است هزاران اسپانیایی اواسط فروردین ماه، با برپایی تظاهرات در مادرید پایتخت این کشور پایان حکومت پادشاهی را در این کشور خواستار شدند.

کد N346848

وبگردی