آفتاب

ابراز نگرانی همزمان عربستان و ترکیه از عملیات نظامی خارجی در عراق

ابراز نگرانی همزمان عربستان و ترکیه از عملیات نظامی خارجی در عراق

مقامات عربستان و ترکیه با وجود درخواست رسمی دولت عراق برای حمایت هوایی ارتش آمریکا در مقابله با تروریست های داعش، در اقدامی مداخله جویانه مخالفت خود را با کمک نظامی خارجی به این کشور اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه ntv ترکیه، دولت عربستان مخالف هر گونه حمایت نظامی از دولت عراق است. منابع آگاه به نقل از مقامات عربستان اعلام کردند ریاض مخالف مداخله خارجی در تحولات عراق است.

بر این اساس دولت عربستان این ادعا را که اختلافات داخلی عراق باید از طریق سیاسی حل و فصل شود با شماری از کشورهای غربی در میان گذاشته است. ریاض با اعلام این که مداخله خارجی هیچ نتیجه ای در عراق نخواهد داشت از آمریکا، انگلیس و فرانسه خواسته است در راستای یافتن راهی برای مذاکره بین گروه های درگیر در عراق تلاش کنند.

به تازگی "سعود الفیصل" وزیر خارجه عربستان اتهامات مطرح شده در مورد حمایت این کشور از تروریست های داعش را رد کرده و گفته است این اتهامات کذب است زیرا عربستان نیز از گسترش تروریسم زیان می بیند.

در همین حال رسانه های ترکیه از واکنش "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر این کشور به تحولات عراق خبر دادند. بر این اساس اردوغان مخالفت خود را با حمله عملیات خارجی در این کشور اعلام کرده است. به ادعای وی هر گونه اقدام نظامی خارجی منجر به کشته شدن شمار زیادی از غیرنظامیان خواهد شد.

این موضع گیری های همزمان و سوال برانگیز در حالی است که تروریست های داعش به جنایات هولناک خود در شهرهای شمالی عراق ادامه می دهند و مقامات این کشور هیچگونه واکنشی به این جنایات نداشته اند.

کد N346842

وبگردی