آفتاب

لاوروف: حکومت نظامی در شرق اوکراین منجر به ناآرامی‌های بیشتر می‌شود

لاوروف: حکومت نظامی در شرق اوکراین منجر به ناآرامی‌های بیشتر می‌شود

وزیر امور خارجه روسیه گفت: تلاش برای اعمال حکومت نظامی در شرق اوکراین به مقامات کی‌یف این آزادی را می‌دهد تا جدایی طلبان را در این منطقه سرکوب کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری نووستی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: فکر نمی‌کنم که اعمال حکومت نظامی منجر به کاهش ناآرامی‌ها شود. بلکه برعکس اعمال حکومت نظامی به مقام‌های کی‌یف اجازه می‌دهد تا آزادانه به اقدامات نظامی و خصمانه برای سرکوب معترضان در جنوب شرق این کشور ادامه دهند.

لاوروف گفت: پیشنهاد پترو پروشنکو رئیس جمهوری اوکراین مبنی بر اعلام آتش بس یکجانبه از سوی مجریان قانون در مناطق شرقی کشور برای دادن فرصت به جدایی طلبان به منظور خلع سلاح چیزی شبیه به «پاکسازی قومی» است.

ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل پیشتر به خبرنگاران گفت: اعمال حکومت نظامی منجر به خشونت‌های بیشتر شده و سناریوی بدتری برای این کشور رقم می‌زند.

ویتالی یارما، معاون اول نخست وزیر اوکراین گفت: اعلام حکومت نظامی در شرق اوکراین آخرین راه چاره برای ماست آنهم اگر تلاش برای حل بن بست کنونی میان مقامات کی‌یف و جدایی طلبان ناکام بماند.

انتهای پیام

کد N346773

وبگردی