آفتاب
رئیس دفتر رییس جمهوری در دیدار با وزیر امور خارجه نروژ:

عراق برای مقابله با گروه تروریستی داعش به حمایت جامعه بین المللی نیاز دارد

عراق برای مقابله با گروه تروریستی داعش به حمایت جامعه بین المللی نیاز دارد

تهران - ایرنا - رئیس دفتر نهاد ریاست جمهوری گفت: مدیریت مقابله با تروریسم در عراق برعهده ملت و دولت این کشور بوده و این وظیفه جامعه بین المللی است که بنابه درخواست دولت عراق حمایت و مساعدت لازم را در اختیار آنها قرار دهد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، محمد نهاوندیان در دیدار با ˈبورگه برندهˈ وزیر امور خارجه نروژ ضمن تشریح تحولات خاورمیانه، در خصوص تحولات و اوضاع کنونی عراق، افزود: تجارب بدست آمده در جریان بحران های افغانستان، سوریه و عراق نشان داد که حمایت ها و مداخلات خارجی کمکی به حل مشکلات نمی کند، به طوری که اگر جامعه جهانی از ابتدای بحران سوریه برای مهار گروه های تروریستی تلاش می کرد امروز شاهد تحرکات گروه تروریستی داعش در منطقه و عراق نبودیم.

وی با یادآوری مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات صلح آمیز هسته ای کشورمان درخصوص مذاکرات هسته ای گفت: مذاکرات در حال انجام با گروه یک به اضافه پنج آزمونی است که در صورت دستیابی به توافق نهایی می تواند فرصت بررسی دیگر موضوعات را در اختیار قرار دهد.

وزیر امور خارجه نروژ نیز با ابراز خرسندی از حضور هیات ایرانی در اجلاس فروم اسلو 2014، به تحولات اخیر عراق پرداخت و گفت: حملات داعش در عراق غیرانسانی است همه باید برای دستیابی به یک راه حل سیاسی تلاش کنند، چرا که ادامه این شرایط می تواند اوضاع را از کنترل خارج کند.

بورگه برنده با اشاره به مذاکرات ایران با گروه پنج به اضافه یک، افزود: نروژ از این مذاکرات حمایت می کند با توجه به تحولات جهانی تسریع در دستیابی به توافق دائمی حائز اهمیت است.

در این دیدار روابط دو جانبه ایران و نروژ نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اقتصام(1)9186**1558
کد N346670

وبگردی