آفتاب

پ.ک.ک کودکان زیر 16 سال را آزاد می کند

پ.ک.ک کودکان زیر 16 سال را آزاد می کند

آنکارا - ایرنا - گروه ˈپ.ک.کˈ روز پنجشنبه اعلام کرد که کودکان زیر 16 ساله ای که به این گروه پیوسته اند را آزاد و زمینه بازگشت نزد خانواده هایشان را فراهم خواهد کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، حزب غیر قانونی ˈکارگران کرد ترکیهˈ (پ.ک.ک ) که اغلب هواداران آن در ارتفاعات ˈقندیلˈ در شمال عراق حضور دارند ، این مطلب را پس از دیدار هیاتی از انجمن ˈدعوت ژنوˈ با رهبران این گروه عنوان کرد.

واحدهای امنیتی ترکیه پیش از این در گزارشی اعلام کردند که شمار کودکان و نوجوانان ربوده شده توسط پ.ک.ک در ترکیه به دو هزار و 350 نفر می رسد.

به نوشته پایگاه خبری ˈملیتˈ، پ.ک.ک در بیانیه ای افزود: کودکان زیر 16 سال را آزاد خواهد کرد و به نوجوانان 16 تا 18 سال اجازه خواهد داد که با خانواده های خود دیدار کنند و در صورتی که مایل باشند، در اردوگاههای پ.ک.ک بمانند.

بر پایه نتایج آخرین گزارش تحقیقاتی واحدهای امنیتی ترکیه، اکثر کودکان و نوجوانانی که توسط عناصر حزب غیر قانونی کارگران کرد ترکیه ربوده شده اند، در پایگاه های این حزب در ارتفاعات کوه های قندیل در شمال عراق مستقر هستند.

این گزارش حاکی است که 70 درصد دختران و پسران ربوده شده از سوی پ.ک.ک زیر 16 سال سن دارند.

گزارش واحدهای اطلاعاتی ترکیه اضافه می کند که برخی از کودکان و نوجوانان در اثر تبلیغات سیاسی فریب کارانه پ.ک.ک به این گروه پیوسته اند و شماری نیز ربوده شدند.

این گزارش تاکید دارد که پس از آغاز بحران در سوریه حوادث ربوده شدن نوجوانان در مناطق مرزی ترکیه با عراق و سوریه افزایش یافته است.

سه هفته پیش شماری از مادران کودکانی که توسط پ.ک.ک ربوده شده اند در ˈدیاربکرˈ در جنوب شرقی ترکیه دست به تحصن زدند.

نخست وزیر ترکیه نیز پیشتر در این باره پ.ک.ک را به عملیات نظامی تهدید کرده است .

خاورم **2010**230**1651
کد N346664

وبگردی