آفتاب

بایدن: روسیه در راستای کاهش تنش ها در شرق اوکراین اقدام کند

بایدن: روسیه در راستای کاهش تنش ها در شرق اوکراین اقدام کند

تهران - ایرنا - ˈکاخ سفیدˈ اعلام کرد که معاون رییس جمهوری آمریکا به رییس جمهوری اوکراین گفته است که در صورتی که روسیه در استفاده از نفوذش برای متوقف کردن خشونتها در شرق اوکراین ناکام بماند، واشنگتن و همپیمانانش در راستای اتخاذ تدابیر تنبیهی بیشتر علیه مسکو، اقدام خواهند کرد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری ˈرویترزˈ، این هشدار ˈجو بایدنˈ معاون رییس جمهوری آمریکا در حالی مطرح شده که درگیری ها در شرق اوکراین همچنان ادامه دارد. این درگیری ها تاکنون منجر به کشته شدن 147 سرباز اوکراینی و مجروح شدن صدها نفر دیگر شد.

بایدن به این موضوع اشاره کرد که روسیه در متوقف کردن انتقال تسلیحات و شبه نظامیان از مرزهایش به سوی خاک اوکراین، ناکام بوده است.

معاون رییس جمهوری آمریکا گفت که واشنگتن با شرکایش در این راستا همکاری می کند. اگر روسیه اقدامات لازم در راستای کاهش تنش ها در اوکراین انجام ندهد، با هزینه هایش نیز مواجه خواهد شد.

از زمان تشدید بحران اوکراین و اتهام زنی های غرب به روسیه در مورد مداخله در امور این کشور، آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه شماری از مقامات و شرکت های روسی به دنبال الحالق منطقه ˈکریمهˈ به روسیه اعمال کردند.

آمریکا و اتحادیه اروپا همچنین تهدید کرده اند که در صورتی که روسیه به تحرکات نظامی در مرزهای اوکراین پایان ندهد و تدابیر لازم را برای کاهش تنش ها در شرق این کشور انجام ندهد، تحریم های اقتصادی بیشتر از جمله تحریم بخش معدن و انرژی روسیه را در دستور کار خود قرار خواهند داد.

گفته شده است که رهبران اتحادیه اروپا قرار است در نشست 27 ژوئن در مورد اعمال تحریم های احتمالی علیه روسیه، رایزنی کنند.

بایدن و ˈپترو پوروشنکوˈ رییس جمهوری اوکراین همچنین توافق کردند، تا پیش از این نشست با یکدیگر در تماس باشند.

رسانام**9234**1651
کد N346129

وبگردی