آفتاب

زیکو: دوست دارم آرژانتین و برزیل را در فینال ببینم/ماراکانا شایسته گل مسی بود

زیکو: دوست دارم آرژانتین و برزیل را در فینال ببینم/ماراکانا شایسته گل مسی بود

ورزشگاه ماراکانا یکشنبه شب میزبان اعجوبه آرژانتینی بارسلونا بود که البته هواداران را بی نصیب نگذاشت و یک گل زیبا را از فاصله 16 متری وارد دروازه بوسنی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛زیکو، اسطوره فوتبال برزیل هم از گل لیونل مسی در ورزشگاهی که خودش رکورد بیشترین گل زده درآن را دارد به وجد آمده: «ماراکانا حقش بود که مسی در آن چنین گلی بزند.» زیکو 61 ساله 333 گل در ماراکانا زده و به همین خاطر مجسمه ای از او در این ورزشگاه گذاشته شده. او از سال 1971 تا 1983 و 1985 تا 1989 برای فلامیننزه بازی می کرد و بین سالهای 1971 تا 1986 هم 88 بازی ملی برای برزیل داشته.

دوشنبه گذشته یادآور 64 امین سالگرد بازی افتتاحیه جام جهانی 1950 بود که در آن برزیل مقابل اروگوئه و جلوی چشم 200 هزار هوادار شوکه شده دو بر یک باخت. بعد از بازسازیهای انجام شده در سالهای 2010 تا 2013 این ورزشگاه حدود 74 هزار نفر ظرفیت دارد. زیکو اضافه کرد: «امروز روز خاصی برای من است چون بیشتر فوتبالم را در این ورزشگاه بازی کردم. فوتبال من از اینجا شروع شد. فکر نمی کردم به عنوان یک ورزشکار تاریخ ساز شوم و کارنامه به این خوبی داشته باشم؛ این که بتوانم بهترین گلزن در این ورزشگاه باشم و مجسمه من را در آن قرار بدهند. من تمام زندگیم را فدای فوتبال کردم و حالا وجود این مجسمه برای من افتخار بزرگی است.»

بازیساز سابق برزیل فوتبال هجومی را در جام جهانی می پسندد و گفته برزیل شروع خوبی داشته و امیدوار است که برزیل در فینال در ماراکانا میزبان آرژانتین باشد: «دوست دارم برزیل و آرژانتین را در فینال ببینم، دو تیم از آمریکای جنوبی که باید مهارتهای بازیکنانشان را به رخ دنیا بکشند. اگر این اتفاق بیفتد، این فینال مثل جواهری روی تاج فوتبال دنیا و تاریخ این دو کشور خواهد درخشید.»   

251 251

کد N346095

وبگردی