آفتاب

کروش: افتخار می کنم اگر رئیس جمهور روحانی از هوادارانم باشد/ مهار مسی سخت است

کروش: افتخار می کنم اگر رئیس جمهور روحانی از هوادارانم باشد/ مهار مسی سخت است

کارلوس کروش که جلسه ای تقریبا طولانی با علی کفاشیان داشت تصمیم گرفته تا از تیم ملی ایران جدا شود. او این بار در جمع خبر نگاران گفت همه می دانند او بعد از جام جهانی می رود و این اتفاق جدیدی نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ کارلوس کروش سرمربی تیم ملی ایران بعد از تساوی تیمش برابر نیجریه و بعد از اولین نشست مطبوعاتی اش ، بهفاصله 24 ساعت بعد تصمیم به کنفرانسی مجدد گرفت. درحالی که او روز چهارشنبه با علی کفاشیان نشستی طولانی بر سر مسائل مختلف داشت ، جلسه ای که به نظر می رسید حاصلش مثبت بوده اما  گفت و گوییاز مربی در  روزنامه پرتغالی منتشر شد . کروش در این باره به روزنامه پابلیکوی پرتغال گفته مذاکراتش به بن بست رسیده و از تیم ملی ایران جدا می شود و بازی با بوسنی آخرین بازی ایران با رهبری این مربی پرتغالی است.



این درحالی است که در تهران بسیاری از مقامات عالیرتبه خواهان ماندن کروش در تیم ملی بودند اما سرمربی نتوانست به روند مذاکرات بی نتیجه با علی کفاشیان ادامه بدهد. پیش تر خبرآنلاین در گزارشی نوشته بود کروش به فدراسیون ایران اولتیماتوم داده که تنها تا پایان بازی با نیجریه منتظر تمدید قراردادش می ماند. به نظر می رسد جلسه او با کفاشیان حتی برای پرداخت های بازیکنان هم نتیجه ای نداشته تا او اینگونه دلخور باشد. کارلوس بعد از انتشار این خبر می خواست با خبرنگاران درباره مصاحبه اش توضیحاتی بدهد.



او بعد از این نوشته به جمع خبرنگاران آمد و شروع به صحبت کرد. کارلوس در ابتدا عذرخواهی کرد و گفت:« من با تیم پزشکی مان جلساتی داشتم و برای همین خیلی دیر به جمع تان آمدم. خوشبختانه بعد از جلسه خوب با کادر پزشکی می توانم بگویم تیم هیچ مشکلی ندارد. من خیلی خوشحالم بعد از صحبت های تیم پزشکی مان. من خوشحالم که دو اردوی گذشته ما خیلی موثر بوده است. همین جوری که گفتم ما یک بازی مهم با نیجریه را جنگیدیم و خیلی خوب بودیم. مطلب دومی که می گویم درباره 3 سالی است که ایران بودم. من شرایط رسانه ای و فوتبال ایران را خیلی می شناسم. می دانستم که دیر یا زود شاعاتی درباره من مطرح می شود. اینجا هستم تا به شایعات پاسخ بدهم. بر ای همین هم اینجا بار دیگر به قاطعیت می گویم که یکسری جلسات برگزار شده که باید قبلا درباره اش حرف می زدند. من همین جا می خواهم به همه شما گارانتی بدهم که این جلسات هیچ اثری در کار تیم ملی نخواهد داشت.  من هر آنچه از دستم بر بیاید مسائل به صورت درون تیمی حل بشود و از این بحران عبور کنیم. من اینجا هستم تا به همه شایعات پاسخ بدهم تا نیازی به شایعاتی که بعدا می شنوید نباشد.»



او درباره نوشته روزنامه پرتغالی درباره جدایی اش گفت:«این مصاحبه خیلی وقت پیش انجام شده ، پیرو واقعیت هایی است که شما آنها را می دانید . صحبت هایی که قبلا زده شده و حتما امروز چاپ شده . چیز متفاوتی از حرف های قبلی من نیست. خیلی وقت پیش گفتم که می خواهم بمانم اما وقتی وزارت ورزش شما و فدراسیون تان من را نمی خواهد دیگر کاری از من بر نمی آید . من قبلا راجع به این بحثها حرف زدم.»او درباره این شایعه که حتی رئیس جمهور ایران خواهاذن تمدید قراردادش است ، گفت:« افتخاری برای من است اگر بدانم رئیس جمهور ایران هوادارم باشد و هیچ وقت این افتخار را فراموش نمی کنم. در اتریش بارها این را تکرار کردم که ایران و ایرانی تا ابد در قلب من می ماند. ما باید تمرکز کاملی داشته باشیم روی وظایف مان و ان هم بازی با آرژانتین است. باید مثل بازی با نیجریه آرام باشیم. بازی با آرژانتین بدون شک بزرگترین بازی تاریخ فوتبال ایران است. فکر می کنی در فاصله 2 روز به بازی آرژانتین زمان مناسبی است برای بحث درباره قرارداد من؟ الان همه تیم ما با تمرکز کامل رو به جلو پیش می رویم . باید روحیه بالای تیمی را حفظ کنیم و با تمام توان به سوی بازی بزرگ می رویم. به شما قول می دهم همان طور که در بازی اول خوب بودیم ، این بار هم با همه قدرت به مصاف آرژانتین می رویم و خدا هم به ما کمک می کند.»همه این رزا می دانند مگر مصاحبه من چیز عجیبی داشته است؟ من تو اتریش هم به تلویزیون ایران گفتم. آن موقع کسی دغدغه اش نبود. 

من 5 روز پیش هم همین را گفتم. شما اصل مطلب را می دانید ، باعث و بانی این اتفاق چه کسی بوده و چرا این اتفاق افتاده اما این دلیلی نیست که فکر کنید ممکن است حتی 1 درصد باعث شود که من و بازیکنانم از نظر روحی برای این اتفاق به هم بریزیم یا روی عملکردمان اثری داشته باشد.»
او درباره بازی با آرژانتین و احتمال گرفتن امتیاز از این تیم گفت:«سعی مان را می کنیم. ولی به دام انداختن آن پسر کوچولو ، مسی خیلی سخت است . تازه او را هم بگیریم با دیماریا و آگوئه رو چه باید بکنیم. حالا موضوع را یک طور دیگر ببینید. اگر قرار بود با آرژانتین بازی کنیم باید چقدر هزینه می کردیم ؟ حالا خدا یک کیکی به ما داده تا بتوانیم با آرژانتین بازی کنیم. فرصتی که بازیکنان من شاید یک بار در زندگی شان اتفاق افتاده است. آنها یکی از رویاهای شان بوده این بازی. اینجا مطلب خیلی ساده است. الان هرچی به ما بدهند که این بازی را با بازی دیگری عوض کنیم اصلا این کار را نمی کنیم. بعضی از این بازیکنان من کنار شومینه های شان به نوه های شان می گویند من مقابل مسی بازی کردیم. پس همه ما بیایم از این بازی لذت ببریم.
کد N346003

وبگردی