آفتاب

کفاشیان: تساوی با نیجریه امید را در تیم ملی زنده نگه داشت/حاضریم به مسی هم لباس بدهیم

کفاشیان: تساوی با نیجریه امید را در تیم ملی زنده نگه داشت/حاضریم به مسی هم لباس بدهیم

فارس نوشت:

علی کفاشیان در ابتدای نشست خبری‌اش در جمع خبرنگاران گفت: به همه خبرنگاران در برزیل خسته‌نباشید می‌گویم و اگر امکانات در اینجا کم است از طرف کشور برزیل از شما عذرخواهی می‌کنم.

وی ادامه داد: ما بازی اول را پشت سر گذاشتیم و جا دارد از همه ایرانی‌ها که از همه جای دنیا برای تشویق تیم ملی به استادیوم آمدند تشکر کنم که با علاقه تیم ملی را تشویق کردند.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در ادامه نشست خبری‌اش با اشاره به تساوی ایران مقابل نیجریه خاطرنشان کرد: بازی اول و تساوی در این بازی امید را در تیم ما باقی نگه داشت تا با امیدواری در دو بازی بعدی بچه‌ها با انگیزه بالا پیش بروند. خوشبختانه روحیه بازیکنان تیم ملی بسیار بالاست و از بازی اول نشان دادند که انگیزه و روحیه بالایی برای این بازی‌ها دارند.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان با اشاره به حضور نصرالله سجادی معاون وزیر ورزش و جوانان در برزیل تصریح کرد: از سجادی هم تشکر می‌کنم که به برزیل آمده و به ما کمک می‌کند.

کفاشیان در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که از شیطنت برخی از آرژانتینی‌ها برای مسائل پیش از بازی ایران و نیجریه پرسیده بود، افزود: اصولاً‌ فیفا به هیچ عنوان سیاست را در فوتبال دخیل نمی‌کند، قطعاً در اساسنامه فیفا آمده که مسائل سیاسی و نژادپرستانه به هر صورتی ممنوع است و اگر چنین مسائلی در این بازی به وجود بیاید، قطعاً‌ با آن برخورد خواهد کرد.

کفاشیان در مورد شایعه قهرش با کارلوس کروش سرمربی تیم فوتبال کشورمان افزود: خیر چنین چیزی صحت ندارد اما چون این مدت قرارداد ما با ایشان تمدید نشده از دور هم ناراحت هستیم! اتفاقاً ما خیلی هم با هم دوست هستیم و امروز با کروش جلسه داشتیم و او از ما خواست که به بازیکنان انگیزه بیشتری بدهیم و برای بازی با آرژانتین درخواست پاداش داشت که ما آن را هم افزایش دادیم.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در مورد اینکه آیا تیم ملی می‌تواند از گروهش به مرحله بعد صعود کند یا نه،‌ افزود: بچه‌های ما اول شاید خودشان هم اینقدر باور نداشتند که می‌توانند اینگونه خوب بازی کنند اما بعد از بازی با نیجریه فهمیدند که می‌توان بهتر بازی کرد. الآن تیم‌هایی که اسم قوی‌ای دارند مقابل تیم‌های گمنام‌تر نتیجه نمی‌گیرند و این نشان می‌دهد که فوتبال قابل پیش‌بینی نیست اما من امیدوارم که بتوانیم به مرحله بعد صعود کنیم چراکه هم خوشحالی مردم را در پی دارد و هم به نفع فوتبال ما خواهد بود.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود بازیکنان تیم ملی نمی‌توانند لباس‌هایشان را با بازیکنان حریف عوض کنند، چون تعداد این پیراهن‌ها کم است، تصریح کرد: اصلاً چنین موضوعی صحت ندارد چراکه نه تنها بازیکنان ما لباس زیاد دارند بلکه 10 هزار پیراهن داریم که می‌توانیم آنها را به تماشاگران بدهیم و میان آنها هم توزیع کردیم.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در مورد پاداش به بازیکنان تیم ملی هم اظهار داشت: کاری که بازیکنان تیم ملی می‌کنند را نمی‌توان با مسائل مادی سنجید. جام جهانی با ارزش‌تر از این حرف‌هاست اما به هر حال ما هم محدودیت‌هایی داریم که در زمینه مالی است به همین دلیل برای پرداخت پاداش با وزارت ورزش هماهنگ هستیم و این کار را کرده‌ایم هرچند که همین حالا خیلی از ایرانی‌ها به ما می‌گویند که اگر تیم ملی به مرحله بعد صعود کند آنها به بازیکنان تیم ملی پاداش می‌دهند. البته فوتبال باید پول خودش را خودش در بیاورد. شاید در برخی از رشته‌ها فلان افراد پاداش را بدهند اما ما باید خودمان تصمیم بگیریم.

وی در پاسخ به سؤال یک خبرنگار خارجی که از او پرسیده بود به دلیل حضور بعضی از بازیکنان تیم ملی ساکن خارج از کشور آیا این بازیکنان با بازیکنان داخلی اتحاد دارند یا نه،‌ افزود: در تیم ما بازیکنی مثل مسی یا رونالدو نداریم که ستاره باشند اما اتحاد بازیکنان‌مان مثال‌ زدنی است.

کفاشیان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه انتظار شما از بازی تیم ملی ایران مقابل آرژانتین چیست، خاطرنشان کرد: بعد از بازی با نیجریه بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران شرایط خوبی برای بازی با آرژانتین دارند. ما انتظار داریم که تیم ملی بازی خوبی انجام دهد اما انتظار ما بردن نیست بلکه انتظار ما یک بازی خوب است.

وی در مورد بازی با بوسنی هم ادامه داد: این بازی هم برای ما سرنوشت‌ساز است و اگر بخواهم بهتر بگویم برای هر دو تیم این بازی مهم خواهد بود و ما می‌دانیم همه مردم این بازی را تماشا می‌کنند. ایران و آرژانتین هم بازی مهمی است و این بازی انگیزه زیادی به ما داده است.

علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در پایان نشست خبری‌اش در جمع خبرنگاران اعلام کرد که اگر تیم ملی فوتبال کشورمان به مرحله بعد جام جهانی صعود کند وزیر ورزش و جوانان حتماً به برزیل خواهد آمد.

*نشست خبری علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در جمع خبرنگاران ایرانی و خارجی با حاشیه‌هایی همراه بود که در زیر می‌خوانید:

*علی کفاشیان که در برزیل گوشی موبایل جدیدی خریده بود در ابتدای صحبت‌‌هایش به خبرنگاران گفت: اجازه بدهید که من از شما با این تلفن همراه تازه‌ام فیلمبرداری کنم! او برای دقایقی هم از خبرنگاران فیلمبرداری کرد.

*خبرنگار برزیلی از کفاشیان پرسید که در خبرها شنیده‌ایم بازیکنان تیم ملی ایران لباس کم دارند و به همین دلیل لباس‌هایشان را با بازیکنان آرژانتین تعویض نمی‌کنند که رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان گفت که اینطور نیست و این خبرها صحت ندارد. ما 10 هزار پیراهن و پرچم بین هواداران‌مان به صورت رایگاه توزیع کردیم، خودم هم حاضرم چند لباس در پایان بازی با آرژانتین به مسی هدیه کنم! در دقایقی از نشست خبری موضوع پاداش بازیکنان تیم ملی بین خبرنگاران اختلاف به وجود آورد.

*عده‌ای از خبرنگاران معتقد بودند به جای بحث پاداش به بازیکنان تیم ملی باید به زیرساخت‌ها توجه شود.

*در پایان نشست خبری کفاشیان عده‌ای از خبرنگاران مشکلات موجود در سائوپائولو را به رئیس فدراسیون فوتبال گزارش دادند.

*موضوع جلسه امروز کفاشیان و کروش فاش شد. گویا در این جلسه بحث در مورد بالا بردن میزان پاداش بازیکنان و کادر فنی مطرح شده است. البته به نظر می‌رسد پول نقدی در سفر به برزیل همراه مسئولان فدراسیون فوتبال کم است و پاداش بازیکنان به صورت حواله به آنها داده شده است و پول نقدی میان کادر فنی تقسیم شده است.

 

 

251 251

 

کد N345917

وبگردی