آفتاب
بشار اسد:

تروریستها مزدوران غرب هستند/حامیان تروریسم عبرت بگیرند

تروریستها مزدوران غرب هستند/حامیان تروریسم عبرت بگیرند

رئیس جمهوری سوریه در دیدار وزیر خارجه کره شمالی با وی تروریستها را ابزار غرب برای اجرای سناریوهای مورد نظر آنها دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، بشار اسد در دیدار ری سو یونگ وزیر خارجه کره شمالی با وی گفت: غرب قبلا برای اجرای طرحهای خود به دولتهای مزدور تکیه می کرد و هم اکنون برای اجرای سناریوهای خود به گروههای تروریستی روی آورده است اما همدلی ملتها برای حمایت از کشورهای خود و استقلال آن این طرحها را به شکست می کشاند.

رئیس جمهوری سوریه بیان کرد: غرب به طور دائم با شیوه های مختلف به دنبال تضعیف و تجزیه کشورهای ضد سیاست های خود با هدف به زانو درآوردن آنهاست.

وی افزود: غرب و کشورهای حامی تروریسم و افراط گرایی در سوریه و منطقه باید از تجارب و واقعیت های سابق درس بگیرند و درک کنند که تهدید ناشی از فرهنگ تروریسم فراتر از منطقه می رود تا به همه جای دنیا به ویژه کشورهای حامی تروریسم برسد.

از سوی دیگر وزیر خارجه کره شمالی نیز به دستاوردهای بزرگ ملت سوریه در جنگ علیه تروریسم، برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری و مشارکت گسترده در آن اشاره کرد و افزود: بسیاری از ملت های دنیا حامی ملت سوریه و پایداری آن در برابر تروریستها هستند اما در بسیاری از موارد به علت فشارهای دشمنان سوریه و در راس آنها آمریکا جرات بیان مواضع خود را ندارند.

کد N345808

وبگردی