آفتاب

معاون اول قوه قضاییه: اراده ایران بر توسعه روابط با روسیه استوار است

معاون اول قوه قضاییه: اراده ایران بر توسعه روابط با روسیه استوار است

مسکو - ایرنا- معاون اول قوه قضاییه با اشاره به روابط خوب ایران و روسیه گفت : اراده مسوولین جمهوری اسلامی بر توسعه روابط و مناسبات با فدراسیون روسیه استوار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ˈابراهیم رییسیˈ روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: روابط دیرینه میان ایران و روسیه وجود دارد که بر اساس اصل حسن همجواری در حال گسترش است.

معاون اول قوه قضاییه به دیدار خود با ˈراویل عین الدینˈ رییس شورای مفتی های روسیه اشاره کرد و گفت: مفتی اعظم روسیه در این دیدار بر گسترش روابط با ایران و همکاریها در حوزه های دینی و فرهنگ و آموزش اسلامی تاکید کرد.

وی افزود: روابط بسیار خوبی با مسلمانان روسیه داریم که در این دیدار از گسترش آن استقبال کردیم.

رییسی تاکید کرد: در این دیدار بر اهمیت اتحاد مسلمانان جهان و پرهیز از افراط گرایی و تفرقه افکنی تاکید شد و رییس شورای مفتی های روسیه بر این امر مهم و به ویژه جلوگیری از حرکت در مسیر دشمنان اسلام تاکید داشت.

معاون اول قوه قضاییه گفت: مناسبات حقوقی و قضایی از عرصه هایی است که می تواند به تحکیم روابط ایران و روسیه کمک کند.

وی گفت: پیشنهادهایی از طرف روسیه برای گسترش همکاریها در عرصه های حقوقی دریافت کرده ایم و در این حوزه ها تمایل کشورمان برای توسعه روابط را مورد تاکید قرار دادیم.

رییسی همچنین به شرکت خود در نشست بین المللی حقوقی سن پترزبورگ اشاره و یادآورشد که در این اجلاس تجربیات ایران در عرصه حقوقی را تبیین می کند.

وی افزود: شرکت در این اجلاس گام مهمی در مسیر توسعه روابط ایران و روسیه خواهد بود و زمینه مناسبی را برای سفر رییس قوه قضاییه به روسیه فراهم می کند.

معاون اول قوه قضاییه یادآوری کرد که در حاشیه اجلاس سن پترزبورگ با وزیر دادگستری روسیه دیداری کاری خواهد داشت.

وی گفت: علاوه بر این با قضات عالی دادگاه های روسیه هم دیداری خواهم داشت که در آن در مورد مسایل قضایی گفت و گو می کنیم.

رییسی همچنین به دیدار خود با رییس دانشگاه علوم قضایی روسیه اشاره کرد و افزود: در این دیدار زمینه های همکاری ایران با این دانشگاه روسیه در حوزه حقوق اسلامی بررسی شد.

معاون اول قوه قضاییه کشورمان از امکان ایجاد کرسی حقوق اسلامی در دانشگاه علوم قضایی روسیه خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی روز سه شنبه با راویل عین الدین رییس شورای مفتی های روسیه دیدار و در مورد مسایل مختلف و حوزه های همکاری و مسایل جهان اسلام با وی گفتگو کرد.

رییسی معاون اول قوه قضاییه ایران برای یک سفر کاری در روسیه به سر می برد.

اروپام/2242**518 * 1447**1010
کد N345676

وبگردی