آفتاب
اعضای اتحادیه حقوقدانان افغانستان:

عملکرد کمیسیون مستقل انتخابات بحران‌ زاست

عملکرد کمیسیون مستقل انتخابات بحران‌ زاست

اعضای اتحادیه حقوقدانان افغانستان ضمن ابراز نگرانی از کارکرد کمیسیون مستقل انتخابات تاکید کردند که فعالیت این کمیسیون بحران‌ زاست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آوا، عبدالغیور غیور رئیس اتحادیه حقوقدانان افغانستان در یک نشست خبری در کابل گفت مسئولین انتخابات نه تنها کاستی های قبلی را تکرار نکردند بلکه خاموشی سوال برانگیز آنها در عدم اعلام نتایج اولیه انتخابات سوءظن های زیادی را در ارتباط با مهندسی نتایج آرا ایجاد کرده است.

غیور افزود تطبیق نشدن به موقع ماده ۶۱ قانونی اساسی، بحرانی غیر قابل کنترل را به وجود خواهد آورد که عواقب آن به مراتب بدتر از اعمال خرابکارانه دشمنان افغانستان است.

غیور اضافه کرد به تاخیر انداختن زمان معین انتخابات در دورهای اول و دوم و موکول کردن اعلام نتایج بیش از یک ماه نشان دهنده آن است که رهبری کمیسیون، مطابق قانون مرتکب تخلف و تخطی شده و طبق وظایف و صلاحیت کمیسیون ادامه فعالیت آن قانونی نیست.

مسئولین این اتحادیه از هر دو نامزد ریاست جمهوری می‌خواهند تا خویشتنداری خود را حفظ کرده و با اسناد و دلایل موجه، آرای درست را از نادرست جدا سازند و اجازه ندهند تا کسی با آرای تقلبی به قدرت برسد و بنای کار را بر باطل استوار سازد.

همچنین مسئولان اتحادیه حقوقدانان افغانستان از هر دو نامزد خواستند که به منظور جلوگیری از ایجاد بحران در کشور به طرفداران خود اعلام کنند که از هر نوع حرکتی که کشور را به سمت بحران سوق دهد اجتناب ورزند.

این گزارش پس از آن منتشر شد که گزارش های موسسه انتخابات عادلانه و آزاد افغانستان موسوم به فیفا از روز رای گیری نشان می دهد در 118 محل رای‌ دهی صندوق ‎ها به طور غیر قانونی پر شده‌ است.

کد N345621

وبگردی