آفتاب

رژیم صهیونیستی 172 واحد مسکونی در شرق بیت المقدس می سازد

رژیم صهیونیستی 172 واحد مسکونی در شرق بیت المقدس می سازد

تهران – ایرنا – رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه ساخت 172 واحد مسکونی تازه را برای صهیونیست ها در شرق بیت المقدس که این رژیم به اشغال خود درآورده است، تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس اشغالی، این در حالیست که این رژیم حدود 2 هفته پیش تصویب ساخت هزاران واحد مسکونی تازه را اعلان کرده بود.

ˈیوسف پپه آلالوˈ عضو شهر شورای شهر بیت المقدس اشغالی از حزب چپگرای ˈمرتزˈ که مدعی مخالفت با ساخت شهرک های تازه است، به فرانس پرس گفت که شهرداری امروز صبح ساخت 172 واحد آپارتمانی را در ˈهرهماˈ تصویب کرده است.

وی افزود: این مرحله نهایی پیش از شروع عملیات ساخت این واحدهای مسکونی به شمار می رود.

رژیم صهیونیستی در 5 ژوئن (15 خرداد)، طرح هایی را برای ساخت 3 هزار و 200 واحد مسکونی تازه در شرق بیت المقدس و کرانه باختری اشغال شده تصویب کرد که ظاهرا در واکنش به تشکیل دولت وفاق ملی فلسطین با مشارکت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ˈحماسˈ، بوده است.

اعلام ساخت این واحدهای مسکونی سبب واکنش خشمگینانه فلسطینیان و جامعه جهانی شد، به گونه ای که ˈبان کی مونˈ دبیر کل سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی عمیق از این تصمیم، از رژیم صهیونیستی خواست فعالیت ساخت شهرک های صهیونیستی را متوقف کند.

تصمیم رژیم صهیونیستی در روز چهارشنبه، هم زمان با سرکوب گسترده نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی بر فلسطینیان به ویژه اعضاء حماس به اتهام ربودن 3 صهیونیست در کرانه باختری اعلام شد.

Yosef Pepe Alalu

خاورم**1486**1010
کد N345583

وبگردی