آفتاب

محسن رضایی: ایران حاضر نیست برای مقابله با داعش در کنار آمریکا قرار بگیرد

محسن رضایی: ایران حاضر نیست برای مقابله با داعش در کنار آمریکا قرار بگیرد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: داعش برنامه‌ریزی صهیونیسم و آمریکا برای گسترش ارتجاع در منطقه و تغییر جهت بیداری اسلامی از سوی آمریکا و اسرائیل به سمت کشورهای اسلامی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محسن رضایی در حاشیه مراسم ترحیم پدر همسر فرمانده کل سپاه، اظهار کرد: آمریکا، اسرائیل و عربستان در منطقه شکست خورده‌اند و بیداری اسلامی نیز به ضرر آنهاست، پس آنها جریان تندروی تکفیری را بوجود آوردند تا بیداری اسلامی را مهار و از این طریق نجات پیدا کنند. آنها از احساسات و تعصبات کور عده‌ای سوءاستفاده می‌کنند.

وی همچنین افزود: اقدامات داعش یک طرح حساب‌شده است که با همکاری سازمان‌های اطلاعات آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای منطقه انجام می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: این توطئه بسیار ناجوانمردانه است زیرا اقداماتی توسط داعش انجام می‌شود که حتی هیتلر هم آن را انجام نداد.

رضایی درباره امکان همکاری ایران و آمریکا برای مقابله با داعش، اظهار کرد: ایران حاضر نیست در کنار آمریکا برای حل این موضوع قرار بگیرد.

وی در پایان درباره نقش ترکیه در درگیری‌های اخیر عراق نیز گفت:‌ ترکیه هم در جریان این اتفاقات بود ولی میزان نقش آن کشور مشخص نیست.

انتهای پیام

کد N345570

وبگردی