آفتاب
المسله بررسی کرد:

عربستان سعودی قلب تپنده داعش

عربستان سعودی قلب تپنده داعش

یک رسانه عراقی با اشاره به دخالتهای آشکار حکام سعودی از گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام به شواهد این دخالت پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه المسله در گزارشی با عنوان "قلب تپنده داعش" آورده است: قلب تپنده داعش و مغز متفکر آن با وجود اینکه آل سعود ادعای ضدیت با داعش می کند سعودی ها هستند.

این رسانه می نویسد: سعودی ها از تروریسم در عربستان و عراق حمایت می کنند. عربستان سعودی از ترس واکنش جهانی به ویژه آمریکا و اروپا شبکه ای تاسیس کرده است که در خفا فعالیت می کند. سعودی ها از طریق نهاد وهابیت تروریست ها را آماده جنگ در خارج از این کشور می کنند و حتی شرط آزادی برخی زندانیان را جنگ در سوریه در کنار گروه های مسلح قرار داده اند.

این رسانه عراقی می نویسد: بر اساس نوار ویدئویی بسیاری از افراد داعش با لهجه سعودی سخن می گویند، رسانه های سعودی از داعش به نام انقلابی یاد می کنند و اشغال موصل را انقلاب مردمی می دانند.

المسله در پایان آورده است: زمان رسوا کردن کشورهای حامی تروریسم و قطع روابط اقتصادی و سیاسی با آنها و سیاستمداران که با داعشی ها در ارتباط هستند و از حمایت سعودی ها برخوردارند و نیز دیگر کشورهایی که به دنبال دامن زدن به مشکلات طایفه ای در عراق هستند، فرا رسیده است.

خاطر نشان می شود رسانه های عراقی از ورود خودروهایی با پلاک سعودی و اسناد دیگر درباره دخالت سعودی ها سخن گفته بودند.

کد N345331

وبگردی