آفتاب

قادری: پرداخت یارانه به شیوه فعلی تنها تا پایان خرداد میسر است

قادری: پرداخت یارانه به شیوه فعلی تنها تا پایان خرداد میسر است

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه دولت تنها تا پایان خرداد می‌تواند به شیوه فعلی یارانه نقدی پرداخت کند، گفت که تعلل دولت در اجرای مصوبه مجلس قابل قبول نیست.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: کاری که در حال حاضر در جریان اجرای هدفمندی یارانه‌ها انجام می‌شود و نحوه پرداخت یارانه نقدی به مردم کار خلافی است و طبق قانون عمل نمی‌شود.

وی افزود: دولت باید هر چه سریعتر قانون مصوب مجلس را اجرا کند و درآمد آستانه را برای تعیین تکلیف یارانه‌بگیران اعلام کند چرا که این تعلل قابل قبول نیست.

نماینده مردم شیراز در مجلس اضافه کرد: اگر دولت معتقد است نمی‌شود این قانون را اجرا کرد یا اعتقادی به آن ندارد باید لایحه‌ای به مجلس ارائه کند و قانون را اصلاح کند اما اینکه قانونی وجود داشته باشد اما نسبت به اجرای آن اقدام نشود کار قابل قبولی نیست.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه اطلاعات ارائه شده از سوی خانوارها برای دریافت یارانه نقدی نمی‌تواند ملاک عمل دولت قرار گیرد، تاکید کرد: دولت می‌تواند از پایگاه‌های اطلاعاتی خود برای شناسایی نیازمندان استفاده کند و آن را ملاک عمل قرار دهد زیرا اطلاعات ارائه شده از مردم لزوما اطلاعات درستی نیست و نمی‌توان به آن استناد کرد.

قادری در پایان گفت که دولت تنها تا پایان خرداد ماه می‌تواند به شیوه فعلی یارانه نقدی پرداخت کند.

انتهای پیام

کد N345166

وبگردی