آفتاب

آمادگی نیروهای عراقی برای پاکسازی موصل/کشته شدن حدود 300 عضو داعش

آمادگی نیروهای عراقی برای پاکسازی موصل/کشته شدن حدود 300 عضو داعش

یک منبع امنیتی عراق امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که نیروهای عراقی آماده ورود به شهر موصل هستند تا این شهر را از گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام "داعش" پاکسازی کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه سومریه نیوز عراق، این منبع خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی آماده حمله به موصل می‌شوند تا این شهر را از اعضای گروه تروریستی داعش که این شهر را تحت تصرف خود درآورده‌اند، پاکسازی کنند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: این نیروها از لحاظ تجهیزات و ساز و برگ جنگی در آمادگی کامل به سر می‌برند.

در همین حال، فرماندهی عملیات صلاح ‌الدین امروز از هلاکت شش عضو داعش و منهدم کردن شش خودرو وابسته به این گروه تروریستی در جریان درگیری با نیروهای امنیتی در شمال تکریت خبر داد.

علی الفریجی، فرمانده عملیات صلاح‌ الدین در مصاحبه با سومریه نیوز اعلام کرد: این درگیری‌ها با کنترل کامل ارتش بر ورودی شمالی تکریت پایان یافت.

در همین حال، نیروهای امنیتی موفق شدند 250 تن از اعضای داعش را در منطقه الصقلاویه واقع در شمال فلوجه به هلاکت رسانده و کنترل این منطقه را به دست آورند.

قاسم عطا، سخنگوی دفتر فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که در حمله‌ی داعش به پالایشگاه بیجی، 40 عضو این گروه تروریستی به هلاکت رسیدند.

وی همچنین از کنترل نیروهای عراقی بر بیشتر مناطق تل‌عفر خبر داد.

این مقام عراقی خاطرنشان کرد که نیروهای امنیتی توانسته‌اند منطقه البحیرات در بابل را کاملا تحت کنترل خود درآوردند.

انتهای پیام

کد N345156

وبگردی