آفتاب

کامرون: داعش تهدیدی واقعی علیه انگلیس است

کامرون: داعش تهدیدی واقعی علیه انگلیس است

نخست وزیر انگلیس با اعلام این مساله که شبه نظامیان افراطی عراق و سوریه یک تهدید واقعی برای انگلیس هستند، گفت: به آژانس‌های جاسوسی و پلیس دستور داده شده تا بر فعالیت‌های این گروه و به ویژه افرادی که به انگلیس بازمی‌گردند، نظارت و تمرکز داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، اظهارات دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس پس از آن مطرح شد که میل آنلاین فاش کرد، ده‌ها شهروند انگلیسی به جای پیوستن به نیروهای ذخیره ارتش این کشور برای حضور در صحنه جنگ داخلی سوریه و عراق ثبت نام کرده‌اند.

بنا بر گزارش‌های موجود، ده‌ها انگلیسی برای پیوستن به شبه نظامیان به منطقه سفر کردند و این در حالی است که 170 تن برای نیروهای ذخیره در ارتش انگلیس ثبت نام کرده‌اند.

کامرون همچنین نسبت به این مساله تاکید کرد که بازگشت اتباع انگلیسی از جنگ در عراق یا سوریه یک تهدید واقعی علیه انگلیس به شمار می‌رود و افزود: جنگجویان خارجی در منطقه به ویژه اتباع و شهروندان انگلیسی که می‌خواهند به کشور بازگردند خود یک تهدید واقعی علیه کشور هستند. ما هر کاری را که از دست‌مان برآید، برای جلوگیری از این مساله انجام می‌دهیم و دستگیری، باطل کردن پاسپورت و تمرکز بر مسائل امنیتی، سیاستگذاری‌ها و اقدامات اطلاعاتی از جمله این تدابیر است.

در همین حال ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس گفت که لندن قصد دارد تا سفارت خود را در تهران بار دیگر بازگشایی کند و به دنبال کمک گرفتن از ایران برای مواجهه با شبه نظامیان داعش در عراق کمک بگیرد.

انتهای پیام

کد N345104

وبگردی