آفتاب

اعلام آتش‌بس یک‌جانبه اوکراین علیه جدایی‌طلبان

اعلام آتش‌بس یک‌جانبه اوکراین علیه جدایی‌طلبان

رئیس‌جمهوری اوکراین پیشنهاد آتش‌بس یک‌جانبه نیروهایش را صادر کرده است تا جدایی‌طلبان حامی روسیه فرصت این را داشته باشند که سلاح‌های خود را زمین گذاشته و یا این کشور را ترک کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه خبری اینترفاکس روسیه گزارش داد: پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری اوکراین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: این اولین گام از طرح صلحی است که به منظور کاهش درگیری‌های این منطقه اجرا می‌شود.

وی گفت: این طرح با صدور دستور آتش‌بس یک‌جانبه آغاز خواهد شد و ما امید داریم که این طرح از سوی سایر مشارکت‌ کنندگان حمایت شود.

این پیشنهاد پوروشنکو طبق گزارش‌ها در جریان بازدید وی از یک آکادمی ارتش در کی‌یف مطرح شد که چند روز پس از گفت‌وگوی تلفنی وی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در خصوص آتش‌بس است.

سخنگوی پوروشنکو در خصوص این اظهارات سخنی نگفت.

جدایی‌طلبان حامی روسیه ساختمان‌های دولتی را تسخیر کردند، همه‌پرسی را مختل کرده و در مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین اعلام استقلال کرده‌اند. نیروهای اوکراینی طی هفته‌های اخیر شورشیان را سرکوب کرده‌اند. این جدایی‌طلبان روز شنبه نیز یک هواپیمای ترابری اوکراین را ساقط کردند که دست‌کم 49 کشته برجای گذاشت.

پترو پوروشنکو پس از جنبش‌های اعتراضی مردم جانشین ویکتور یانوکوویچ شد که در ماه فوریه عزل شده بود.

انتهای پیام

کد N344968

وبگردی