آفتاب

جایزه 20 هزار دلاری تریلیوم به نمایشنامه نویس اهل تورنتو رسید

جایزه 20 هزار دلاری تریلیوم به نمایشنامه نویس اهل تورنتو رسید

جایزه 20 هزار دلاری کتاب تریلیوم کانادا هانا موسکوویچ را به عنوان برنده امسال خود برگزید. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نشنال پست، جایزه 20 هزار دلاری «تریلیوم» به «هانا موسکوویچ» برای کتاب «این جنگ است» رسید و «سووانخام تاماوونگسا» نیز برنده جایزه 10 هزار دلاری شعر شد.

کتاب هانا موسکوویچ به زبان انگلیسی نوشته شده و نمایشنامه ای است که از سوی گروه داوران این رقابت «نگاهی حساس و دقیق به فیزیک درونی سربازان پس از نبرد» خوانده شده است.

این نمایشنامه نویس تاکنون چند جایزه دیگر دریافت کرده که جایزه دورا ماوور مور از جمله آنهاست. او یک بار نیز به عنوان نامزد جایزه فرماندار کل کانادا انتخاب شد و در فهرست جوایز کارول بلات و سوزان اسمیت نیز بود.

جایزه بخش شعر این رقابت نیز به سووانخام تاماوونگسا رسید . او این جایزه را برای مجموعه شعری با نام «نور» که به زبان انگلیسی سروده شده کسب کرد.

این شاعر متولد تایلند است و در کانادا زندگی می کند. او پیش از این در سال 2004 جایزه رلیت را برای اولین مجموعه شعرش دریافت کرد. کتاب دوم شعر او «مباحث کوچک» نام داشت و از کتاب سومش «یافته شده» یک فیلم کوتاه ساخته شده است.

این جوایز در بخش فرانسوی زبان نیز اهدا می شوند و مارگریت آندرسون برای «مادر بد» در بخش ادبیات و دانیل گرولو لندری برای «رویا تا واقعیت» در بخش شعر برنده این جایزه شدند.

جایزه کتاب تریلیوم از سوی دولت اونتاریو در سال 1987 ایجاد شده تا مشوق نویسندگان این ایالت به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی باشد.

مارگارت آتوود، آستین کلارک و توماس کینگ از برندگان پیشین این جایزه هستند.

سال پیش آلیس مونرو نویسنده مطرح کانادایی، نام خود را به عنوان برنده جایزه تریلیوم کانادا ثبت کرد. او برای بار دوم این جایزه را برای مجموعه داستان کوتاه «زندگی عزیز» از آن خود کرد.

 

 

کد N344904

وبگردی