آفتاب
تحولات امنیتی عراق/

تعطیلی پالایشگاه بیجی و ربوده شدن60 کارگر/آمادگی یگان کماندویی برای آغاز جنگ خیابانی در موصل

تعطیلی پالایشگاه بیجی و ربوده شدن60 کارگر/آمادگی یگان کماندویی برای آغاز جنگ خیابانی در موصل

منابع امنیتی در عراق از حملات خمپاره ای گروه تروریستی داعش به پالایشگاه بیجی (بزرگترین پالایشگاه نفتی عراق) خبر می دهند که باعث تعطیلی آن شده است و آمادگی یگان کماندویی برای جنگ تن به تن با تکفیریها در موصل خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز عربی، گروه تروریستی داعش امروز با استفاده از گلوله های خمپاره، پالایشگاه نفتی بیجی (بزرگترین پالایشگاه نفتی عراق) را هدف حمله قرار داد.

این حملات باعث تعطیلی بزرگترین پالایشگاه نفتی بیجی و توقف فعالیتهای نفتی در آن شده است.

دیگر تحولات امنیتی عراق به شرح زیر است:

- پایگاه عراقی المسله در گزارشی از آمادگی یگان کماندویی ارتش عراق برای آغاز جنگ خیابانی در موصل خبر داد. بنابراین گزارش، نیروهای یگان کماندویی ارتش عراق از باتجربه ترین و توانمندترین نیروهایی تشکیل شده که در گذشته در گردانهای 65 و 66 ارتش و یگان مبارزه با تروریسم ماموریتهای خود را انجام داده اند. بر این اساس، نیروهای کماندویی ارتش در آستانه ورود به موصل و آغاز جنگ تن به تن و خیابانی با تروریستها هستند.

- خبرگزاری دوغان ترکیه از ربوده شدن 60 کارگر یک شرکت ساختمانی در نزدیکی شهر کرکوک خبر می دهند. بنابر اعلام یکی از کارگرانی که از دست نیروهای داعش فرار کرده است، در بین کارگران ربوده شدن 15 ترک، و چندین تبعه پاکستانی، بنگلادشی، نپالی و ترکمننستانی نیز حضور دارند.

کد N344761

وبگردی