آفتاب

سازمان امنیت و همکاری اروپا خواستار آزادی ناظران گروگان در اوکراین شد

سازمان امنیت و همکاری اروپا خواستار آزادی ناظران گروگان در اوکراین شد

تهران- ایرنا- سازمان امنیت و همکاری اروپا روز چهارشنبه خواستار آزادی هرچه سریع تر و بی قید و شرط ناظران گروگان گرفته شده این سازمان در مناطق شرق اوکراین شد.

خبرگزاری فرانسه از توکیو گزارش داد: از دو گروه ناظران گروگان گرفته شده سازمان امنیت و همکاری اروپا که در مجموع شامل هشت ناظر و یک مترجم است که اواخر ماه مه (اردیبهشت/خرداد) به اسارت جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین درآمده اند، هیچ خبری در دست نیست. این دو گروه به فاصله سه روز از یکدیگر گروگان گرفته شدند.

گروگان گیری بعد از آن صورت گرفت که هفت تن از ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز اوایل ماه مه به مدت هشت روز در دست جدایی طلبان طرفدار روسیه در شهر ˈاسلاویانسکˈ بودند.

ˈدانیل بییرˈ سفیر آمریکا در سازمان امنیت و همکاری اروپا در جمع خبرنگاران گفت: بعضی از ناظران سازمان از سه یا چهار هفته قبل گروگان بوده اند ... ما خواستار آزادی هرچه سریع تر و بدون قید و شرط آنها هستیم، همانطور که پیش از این نیز بسیاری از مقامات خواستار آزادی آنها شده اند.

وی بعد از شرکت در نشست دو روزه سازمان امنیت و همکاری اروپا با ژاپن و به میزبانی این کشور برای بررسی شرایط اوکراین این سخنان را اظهار داشت.

در حالیکه بر اساس بعضی گزارش ها، ناظران در دست شماری از فرماندهان جدایی طلبان در اسلاویانسک هستند، عده ای دیگر می گویند از محل دقیق نگهداری این ناظران خبری در دست نیست.

سازمان ملل متحد و سازمان های طرفدار حقوق بشر اعلام کرده اند موارد اعدام و زندان بدون حکم قانونی در مناطق شرق اوکراین در دست جدایی طلبان طرفدار روسیه رو به افزایش است.

بییر گفت: قاچاق اسلحه و ورود مبارزان از مرزهای روسیه به اوکراین در روزها و هفته های اخیر ادامه داشته است و ما شاهد تلاش مسکو برای توقف این روند نبوده ایم. ما از دولت روسیه می خواهیم تا اقداماتی برای تامین امنیت مرزها در دستور کار قرار دهد و مطمئن شود که مواد تسلیحاتی و مبارزان، نمی توانند از مرزها عبور کرده و به خشونت ها و درگیری ها در اوکراین دامن بزنند.

نشست مشترک مقام های ژاپنی و سازمان امنیت و همکاری اروپا با 57 عضو، جهت بررسی مسائل مربوط به امنیت منطقه ای، بحران اوکراین، قدرت نمایی چین در دریای جنوبی و شرقی چین و برنامه های هسته ای کره شمالی روز دوشنبه (26 خرداد/16 ژوئن) در توکیو پایتخت ژاپن آغاز شد.

در این نشست دو روزه درباره پیوند فزاینده در آسیا و اروپا در زمینه چشم اندازهای اقتصادی چون انرژی و آب نیز گفت وگو شد. ژاپن برای چهارمین بار میزبان نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا بود.

اروپام**9157**1485** 1337
کد N344658

وبگردی