آفتاب

وزیر خارجه ترکیه عازم جده شد

وزیر خارجه ترکیه عازم جده شد

آنکارا - ایرنا - ˈاحمد داوداوغلوˈ وزیر خارجه ترکیه روز چهارشنبه برای شرکت در چهل و یکمین نشست شورای وزیران خارجه کشورهای عضو ˈسازمان همکاری کشورهای اسلامیˈ در عربستان ، عازم جده شد.

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که داوداوغلو ضمن شرکت در نشست شورای وزیران خارجه سازمان همکاری کشورهای اسلامی، مذاکرات دوجانبه ای نیز با وزرای خارجه شرکت کننده در این نشست خواهد داشت.

در این نشست وزرای خارجه کشورهای شرکت کننده در باره تحولات عراق، آخرین وضعیت در سوریه، وضعیت مسلمانان کریمه و مساله فلسطین به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

بررسی وضعیت جوامع و اقلیت های مسلمانان کشورهای غیر عضو سازمان همکاری اسلامی نیز در دستور کار این نشست قرار دارد.

بر اساس این گزارش ، داوداوغلو در تماس های دوجانبه خود با وزرای خارجه کشورهای اسلامی، در باره تحولات عراق و سایر مسایل منطقه ای را بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

هفته گذشته گروه تروریستی ˈداعشˈ 49 نفر از کارکنان کنسولگری ترکیه و خانواده های آنها در موصل و همچنین 31 نفر از رانندگان این کشور را ربودند.

دولت ترکیه رایزنی گسترده ای برای آزادی ربوده شدگان آغاز کرده و یکی از مسایلی که در گفت و گوهای وزیر خارجه این کشور در جده مطرح خواهد شد، مسایل عراق و آزادی اتباع ربوده شده ترکیه در این کشور عنوان شده است .

ترکیه از اصلی ترین حامیان مخالفان مسلح سوریه است و گفته می شود اغلب اعضای داعش از مرز ترکیه وارد سوریه و عراق شده اند.

خاورم ** 2011 * 230**1651
کد N344466

وبگردی