آفتاب

رئیس اسکاتلندیارد: اسنودن جهان را تبدیل به مکان خطرناکتری کرد

رئیس اسکاتلندیارد: اسنودن جهان را تبدیل به مکان خطرناکتری کرد

رئیس اسکاتلندیارد گفت که "ادوارد اسنودن جهان را تبدیل به مکان خطرناکتری کرده و کار ما را با چالش بیشتری مواجه کرده است."

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نوشته روزنامه دیلی میل، ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا که جاسوسی‌های کشورش را فاش کرد،‌ با انتقاد سران کاخ سفید و مقام‌های امنیتی و اطلاعاتی قرار گرفت.

کریسیدا دیک،‌ رئیس اسکاتلندیارد در سخنانی تاکید کرد که اقدامات این افشاگر باعث "خسارت هنگفتی" شد و جهان را تبدیل به مکان خطرناک‌تری کرده است. این مقام عنوان کرد که افشاگری‌های کارمند سابق ان‌اس‌ای که توسط روزنامه گاردین به چاپ رسید، خسارت هنگفتی به بار آورد و به نفع تروریستها بود.

وی افزود: آنچه که با نام افشاگری‌های اسنودن منتشر شد،‌ کار ما را با مشکلات و چالش‌های بیشتری روبرو کرد. این اقدامات وی پیامی به مردم بود درباره اینکه چه کسی ممکن است به آنها آسیب بزند و آنها چطور باید از جاسوسی‌ها و سایر تکنولوژی‌ها حذر کنند.

کریسیدا دیک گفت: از نظر من این اقدامات جهان را تبدیل به مکان بهتری نمی‌کند بلکه آن را تبدیل به مکان خطرناکتری می‌کند. این اقدامات به اعتماد مردم به توانایی‌های ما لطمه وارد می‌کند چرا که آنها باور دارند ما با دقت کارمان را انجام می‌دهیم. ما با احتیاط و به صورت مناسب از اختیاراتمان تحت حیطه قانون استفاده می‌کنیم.

وی در جمع روسای پلیس انگلیس در آخرین روزهای خدمتش به عنوان افسر ارشد مبارزه با تروریسم انگلیس گفت: پلیس به پرتگاه زل زده است چرا که بن بست سیاسی بوجود آمده که اجازه نمی‌دهد آنها به ارتباطات اینترنتی حساس دسترسی داشته باشند. تروریستها و سایر گروه‌های جنایتکار به سرعت از این فرصت استفاده می‌کنند تا از چنگ نیروهای امنیتی فرار کنند.

رئیس اسکاتلندیارد تاکید کرد: سیاستمداران باید قوانینی را که به پلیس اجازه می‌دهد تا از "اطلاعات ارتباطی" استفاده کنند، در نظر داشته باشند؛ در غیر اینصورت روند تحقیقات پلیس با مانع مواجه خواهد شد.

وی گفت: باور دارم که در شرایطی که تکنولوژی تغییر می‌کند، ما در حال زل زدن به پرتگاه هستیم. اشتباه نکنید. ادامه این روند بدون انجام تغییرات قانونگذاری لازم، به شدت بر روی توانایی ما برای ادامه بازجویی از تروریستها تاثیر می‌گذارد.

انتهای پیام

کد N344364

وبگردی