آفتاب

حمایت روسیه از اقدامات دولت عراق علیه تروریست های داعش

حمایت روسیه از اقدامات دولت عراق علیه تروریست های داعش

مسکو- ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای از اقدامات دولت عراق علیه تروریست های گروه داعش حمایت کرد.

به گزارش ایرنا در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: فعالیت های افراط گرایان در عراق و اعمال خرابکارانه آنها در سوریه که با حمایت های گسترده مالی و سیاسی خارجی صورت می گیرد تبعات خطرناکی به همراه دارد.

بیانیه می افزاید: فعالیت های تروریست ها ممکن است منجر به ایجاد کانون بزرگ تروریسم در مناطق مرزی عراق و سوریه شود که نه فقط این دو کشور بلکه کل منطقه خاورمیانه و جامعه جهانی را تهدید خواهد کرد.

در ادامه بیانیه بر حمایت روسیه از اقدامات عراق برای سرکوبی تروریست های داعش تاکید و گفته شده است: مسکو با عراق در این شرایط حساس که به مقابله با تروریست ها می پردازد اعلام همبستگی و برای کمک های لازم به دولت این کشور اعلام آمادگی می کند.

وزارت امور خارجه روسیه بر موضع مسکو در مساله عراق تاکید کرده و گفته است: همچنان بر این باوریم که برقراری سازش ملی در عراق و تشریک مساعی برای حل مسایل در این کشور از طریق گفتگوهای ملی میان نیروهای سیاسی داخلی مانع محکمی در برابر تروریست ها ممکن خواهد بود.

در پایان بیانیه از کشورهای جهان دعوت به حمایت از تلاش های دولت عراق برای برقراری صلح و امنیت در این کشور شده است.

تروریست های گروه داعش از هفته گذشته به مناطق غرب عراق حمله کرده و چند شهر این کشور را تحت کنترل در آورده اند.

بر اثر اقدامات تروریستی این گروه، صدها نفر از ساکنان مناطق اشغالی عراق و نیروهای دولتی این کشور کشته یا مجروح شده و دهها هزار نفر خانه و کاشانه خود را ترک کرده اند.

اروپام/2242**518** 1337
کد N344258

وبگردی