آفتاب

درگیری میان پلیس و معترضان پاکستانی 8 کشته بر جای گذاشت

درگیری میان پلیس و معترضان پاکستانی 8 کشته بر جای گذاشت

در جریان درگیری میان پلیس پاکستان با معترضان حامی روحانی مخالف طالبان در لاهور هشت تن کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، این روحانی به نام "طاهر القدری" مستقر در کاناداست اما مساجد و مراکز مذهبی زنجیره‌ای در سراسر پاکستان دارد.

سال گذشته میلادی، وی یک راهپیمایی ده‌ها هزار نفری از حامیانش ترتیب داد که اسلام‌آباد را فلج کرد. وی خواستار تاخیر در روند انتخابات شد تا از تقلب جلوگیری کند. وی همچنین قصد دارد 23 ژوئن 2014 به پاکستان باز گردد و راهپیمایی علیه دولت نوازشریف، نخست‌وزیر کشورش برگزار کند.

شهباز شریف، سروزیر ایالت پنجاب پاکستان درباره درگیری روز سه‌شنبه در لاهور گفت: علاوه بر هشت کشته، 80 تن مجروح شده‌اند.

این درگیری زمانی آغاز شد که مقام‌های پلیس به منزل طاهر‌القدری و حوزه عملیه وی رفته تا موانع امنیتی را بردارند چرا که این موانع تمامی محوطه را مسدود کرده بود.

پلیس لاهور افزود: در جریان حضور مقام‌های مسئول درگیری میان پلیس و حامیان این روحانی صورت گرفت و پلیس وارد عمل شد و تیراندازی کرد که هشت تن به خاطر تیراندازی ماموران پلیس کشته شدند.

یکی از سخنگوهای این روحانی گفت: پلیس در ابتدا گاز اشک‌آور برای متوقف کردن معترضان شلیک کرد و سپس به سوی آن‌ها تیراندازی کرد. پلیس همچنین 40 تا 50 تن از حامیان این روحانی را دستگیر کرد. دولت نگران بازگشت طاهرالقدری است و تلاش می‌کد تا او را ساکت کند.

این روحانی در توییتر، دولت شریف را به منحرف کردن توجه و افکار عمومی از مساله عملیات ارتش در وزیرستان شمالی که وی در آنجا حامیانی دارد، متهم کرده است.

این روحانی سال گذشته میلادی به مردم گفت که دولت پاکستان توانایی حل مشکلات نظیر بیکاری و قطع مداوم برق را ندارد.

اما پیشنهادهای وی در انحلال دولت و جایگزینی یک دولت موقت با پشتیبانی ارتش نگرانی‌ها را در این باره به وجود آورده که وی می‌خواهد از ارتش پاکستان برای تاخیر در روند برگزاری انتخابات پارلمانی استفاده کند، ادعایی که وی آن‌ها را رد می‌کند.

انتهای پیام

کد N344174

وبگردی