آفتاب

بازدید وزیر کشور از مرکز بازپروری معتادان در ژنو

بازدید وزیر کشور از مرکز بازپروری معتادان در ژنو

تهران- ایرنا- عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با حضور در مرکز بازپروری معتادان در شهر ژنو از نزدیک در جریان روند معالجه افراد حاضر در این مرکز قرار گرفت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت کشور ، رحمانی فضلی در ادامه سفر خود به ژنو و حضور در نشست کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل ، با حضور در مرکز بازپروری معتادان شهر ژنو از نزدیک در جریان درمان افراد حاضر در این مرکز و اقدامات انجام شده قرار گرفت.

وزیر کشور ضمن گفت و گو با مسوولان و پزشکان مستقر در این مرکز در جریان روند ترک اعتیاد بازپروری، درمان و آمادگی معتادین برای بازگشت به جامعه قرار گرفت.

با توجه به اینکه سوییس با داشتن حدود سی هزار معتاد یکی از فعال ترین مراکز بازپروری ودرمان را در اروپا دارد ،رحمانی فضلی روند بهبود معتادان را از نزدیک مشاهده کرد.

رحمانی فضلی به منظور حضور در نشست کمیساریای عالی امور پناهندگان سامزان ملل روز یکشنبه وارد ژنو شد و با ˈ آنتونیو گوترس ˈ معاون دبیر کل سازمان ملل متحد و کمیسر عالی این سازمان دیدار و گفت و گو و در نشست این سازمان حضور یافت.

ضرورت حمایت از بازگشت داوطلبانه و پایدار پناهندگان، همکاری و مشارکت همه اعضای جامعه بین المللی در بهبود شرایط و ایجاد و تقویت زیر ساخت های مناسب در کشور افغانستان برای سرعت بخشی به روند بازگشت از جمله مسائلی مطرح شده از سوی رحمانی فضلی در این سفر بود.

همچنین ˈآنتونیو گوترسˈ معاون دبیر کل سازمان ملل متحد و کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان نیز در جریان این سفر ضمن تشریح عملکرد این کمیساریا و ارائه برنامه های آتی از نقش انسان دوستانه و حمایت های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران در امور پناهندگان تقدیر و تشکر کرد.

سیام**7261 ** 1418
کد N344018

وبگردی