آفتاب
قوچان‌نژاد:

تیم ملی والیبال نباید احساسی بازی کند

تیم ملی والیبال نباید احساسی بازی کند

جبار قوچان‌نژاد عنوان کرد: نباید فراموش کنیم مقابل تیم‌هایی به میدان می‌رویم که روزی آرزوی بازی تدارکاتی مقابل آن‌ها را داشتیم.

کارشناس والیبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، در خصوص عملکرد تیم ملی ایران مقابل برزیل اظهار کرد: والیبال ورزش جذاب و پرهیجانی است که افت و خیزهای زیادی دارد و نباید با یک برد و یک باخت نتیجه‌گیری کرد.

وی ادامه داد: گاهی هیجان بیش از حد و حتی مثبت، تاثیر معکوس دارد و به همین دلیل نباید شرایط را با هم مقایسه کنیم، برزیل نیز در دیدار دوم خود در ایران، بسیار بهتر ظاهر شد و در گیم اول و دوم در تمامی نقاط دفاع روی تور بسیار خوب و هماهنگی داشت، به همین دلیل روز خوب برزیل رقم خورد.

قوچان‌نژاد با بیان اینکه نباید فراموش کنیم مقابل تیم‌های بزرگی همچون برزیل و ایتالیا به میدان می‌رویم، افزود: این تیم‌ها سابقه چندین و چند ساله حضور در لیگ جهانی را در کارنامه خود دارند و این باعث حرفه‌ای بودن آن‌ها شده است؛ همان طور که شاهد بودیم زمانی که دریافت‌کننده و پشت خط‌زن تیم برزیل قدرتمند ظاهر می‌شد، تمامی تیم روحیه می‌گرفتند و قوی‌تر عمل می‌کردند.

وی ادامه داد: تیم ایران نیز در گیم‌های سوم و چهارم کم خطاتر ظاهر شد ولی در گیم پنجم بر روی اشتباهات فردی بازی را واگذار کرد و در کنار آن سرویس‌های بد نیز تاثیرگذار بود.

وی با بیان اینکه با وجود بالا رفتن میانگین سنی بازیکنان برزیل اما باز هم نام برزیل بر روی تیم آن‌هاست، گفت: در گذشته نزدیک تیم ایران در حسرت یک بازی تدارکاتی با تیم‌هایی همچون برزیل بود و حالا که اکنون مقابل برزیل به مبدان می‌رویم، باید آن را یک اتفاق فوق‌العاده دانست.

این کارشناس والیبال در خصوص جای خالی ظریف و لیبروی جایگزین وی در ترکیب تیم ملی اظهار کرد: با تمام شایستگی‌هایی که ظریف دارد باید این را قبول کنیم که دلیل عملکرد خوب او تجارب بین‌المللی زیاد بود، ولی استعدادهای دیگر خوبی در این پست داریم که تجربه‌یشان کم است و باید میدان ببینند تا به سطح بالاتری دست یابند.

وی افزود: همان طور که شاهد بودیم علیزاده از نخستین بازی مقابل ایتالیا تا به امروز بسیار تغییر کرده و بهتر شده است و همین موضوع باعث می‌شود تا در بازی‌های آینده قوی‌تر ظاهر شویم.

قوچان‌نژاد در خصوص دیدار روز جمعه تیم ملی ایران مقابل ایتالیا نیز به ایسنا گفت: مطمئنا برای ایران روز سختی خواهد بود؛ گاهی شور و هیجان زیاد باعث عکس‌العمل‌های و عملکرد احساسی می‌شود که این موضوع کمی مشکل‌ساز خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایتالیا با 19 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و توانسته به نتایج فوق‌العاده‌ای دست یابد و نباید یادمان برود که ایتالیای امسال با سال گذشته فرق زیادی کرده است و بازیکنانش در شرایط بسیار بهتری هستند.

وی یادآور شد: اگر ایران بتواند در زدن سرویس‌های با ریسک بالا، کم خطا و با دقت ظاهر شود می‌تواند خط سرعت ایتالیا را در هم بشکند و به نتیجه مطلوب دست یابد.

انتهای پیام

کد N343950

وبگردی