آفتاب
آیت‌الله نوری‌همدانی:

مبارزه با تحریفات، بر هر انسان عاقلی لازم است

مبارزه با تحریفات، بر هر انسان عاقلی لازم است

یک مرجع تقلید گفت: شیخ سلار دیلمی در دوران خود عامل جلوگیری از انحرافات و نفوذ فرهنگ بیگانه به کشور شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان شرقی، آیت‌الله‌ حسین نوری همدانی، در کنگره ملی "شیخ سلار دیلمی" اظهار کرد: بر هر انسان عاقلی لازم است که نسبت به زمان و رخدادهای عصر خویش شناخت و اشراف داشته باشد و با سنجیدن حوادث، معرفت به اهل آن زمان، ارزیابی وقایع و ریشه‎یابی آن‎ها، در راستای اعتلای دین خدا و مبارزه با تحریفات و بدعت‎های گوناگون هر عصر قیام کند.

وی افزود: در طول تاریخ اسلام تاکنون به عینه مشاهده می‎شود که فقها پیشرو و پیشتازتر از هر قشری با علم به زمان، چهره واقعی اسلام را معرفی کرده و همواره بصیرت‎بخش و روشنگر افکار مردم در برابر تهدیدهای فرهنگی، اجتماعی و دینی بوده‌اند.

وی گفت: شیخ سلار دیلمی نیز به عنوان اولین فقیه شیعی ایرانی، در آن دوران که نام ایران به فارس و عراق عجم شناخته می‎شد، با اخذ تعالیم دینی در محضر بزرگانی چون شیخ مفید، سیدمرتضی و سیدرضی علم‌الهدی(رحمةالله علیه) به احیای اسلام ناب و صدور فتاوایی در راستای جلوگیری از انحرافات و نفوذ فرهنگ بیگانه به کشور پرداخت.

این مرجع تقلید گفت: تاریخ گواه است که زمان تولد و تربیت دانشمندان اروپایی و غربی از 500 سال گذشته تجاور نمی‎کند، و این درحالیست که علما و فقهای اسلام از زمان ظهور اسلام و بعثت رسول اکرم(ص)، یعنی 14 قرن پیش، با تربیت بزرگانی چون شیخ کلینی، شیخ صدوق، شیخ مفید، شیخ طوسی، شیخ مرتضی و شیخ رضی و شیخ سلار دیلمی اسلم را در جامعه آن روزگار بسط و گسترش داده و توانستند کشورهایی همچون اردن، سوریه، فلسطین و لبنان را از چنگال غرب درآورند.

نوری‌همدانی اداره جهان و نظم حاکم بر هستی را از دیدگاه مسلمانان بر پایه 4 علت فاعلی یعنی خدای متعال، غایی، صوری و مادی عنوان کرد.

وی افزود: سردمداران جهان غرب هر سه علت فاعلی، غایی و صوری را از مکاتب و شئونات زندگی خویش حذف کرده و ارکان زندگی را برپایه علت مادی با عنوان سکولاریسم بنیان نهاده‎اند؛ آنان با شناخت از علوم الهی و تعالیم دینی اسلام و در راستای ایجاد انحراف و شبهه‌افکنی در دین، گروه‎های مختلف فراماسونری راه‌اندازی کرده، اسلام آمریکائی را خلق نموده‎اند، اسلامی که به اختلاف میان شیعه و سنی دستور داده و گروه‎های تروریستی، تکفیری و وهابی را در جهان گسترش می‎دهد.

وی ادامه داد: جهان استکبار هیچ‏گاه از دوران بعثت پیامبر(ص) تاکنون در برابر اسلام سرتسلیم فرود نیاورده و هر روز شدیدتر از قبل بر طبل عداوات با اسلام و مسلمانان کوبیده است؛ در دهه‎های اخیر نیز که پادشاهان اغلب ممالک اسلامی نوکر و بنده آنان شده بودند، با ناتوی فرهنگی، مسلمانان را دچار استضعاف فکری، فرهنگی کرده آنان را به افرادی منزوی، ستم‎پذیر و مستضعف تبدیل کرده بودند.

نوری‌همدانی تاکید کرد: امام خمینی(ره) به عنوان فقیهی وارسته، مجدد و احیاگر دین مبین اسلام بوده و ایشان با درک زمان و علم به وقایع جهان، اسلام ناب محمدی(ص) را در برابر اسلام آمریکائی، طالبانی و وهابی برپا داشت و احکام واقعی آن را در قالب ولایت فقیه و حکومت جمهوری اسلامی، در جامعه جاری و ساری کرد.

انتهای پیام

کد N343785

وبگردی