آفتاب
در پی انتقاد از نقض حقوق بشر در بحرین؛

شورای همکاری خلیج فارس نشست خود با اتحادیه اروپا را لغو کرد

شورای همکاری خلیج فارس نشست خود با اتحادیه اروپا را لغو کرد

وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نشست خود با اتحادیه اروپا را در واکنش به اتهامات اروپایی‌ها مبنی بر نقض حقوق بشر در بحرین لغو کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، وزیران خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در راستای همبستگی با بحرین تصمیم گرفتند نشست خود با اتحادیه اروپا را که قرار بود 23 ژوئن ماه جاری در لوکزامبورگ برگزار شود، لغو کنند.

یک منبع دیپلمات در کشورهای حوزه خلیج فارس عنوان داشت: علت لغو این نشست، موضع نامناسب اتحادیه اروپا در قبال وضعیت حقوق بشر در بحرین بوده است و وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس این تصمیم را از طریق نامه‌ای از سوی عبداللطیف الزیانی، دبیر کل این شورا به کاترین اشتون، مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا اعلام کردند.

این تصمیم کشورهای حوزه خلیج فارس پس از آن اتخاذ شد که 46 کشور در اوایل ماه جاری میلادی در بیانیه‌ای مشترک مقابل شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو نسبت به نقض حقوق بشر در بحرین در جریان درگیری‌ها در این کشور و همچنین نسبت به بازداشت مخالفان بحرینی به اتهام دست داشتن در برنامه ریزی‌های تروریستی ابزار نگرانی کردند.

الکساندر واسل، نماینده سوئیس نیز نسبت به حکم‌های طولانی مدت علیه بازداشت‌ شدگان و همچنین نسبت به عدم اجرای محاکمه عادلانه برای این افراد ابراز نگرانی کرد.

در مقابل، هیات رسمی بحرین در ژنو اعلام کرد: بیانیه شورای حقوق بشر درخصوص اوضاع انسانی در بحرین مبتنی بر اطلاعات غلط بوده است.

بحرین همواره انگشت اتهام را به سمت برخی از طرف‌های خارجی‌ نشانه گرفته و آنها را به حمایت از بعضی از گروه‌های داخلی در بحرین جهت لطمه زدن به امنیت این کشور متهم می‌کند.

انتهای پیام

کد N343752

وبگردی