آفتاب

همایش حمایت از نیروهای مسلح لبنان در ایتالیا برگزار شد

همایش حمایت از نیروهای مسلح لبنان در ایتالیا برگزار شد

رم - ایرنا - همایش حمایت از نیروهای مسلح لبنان در محل وزارت خارجه ایتالیا، در رم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این همایش که عصر سه شنبه با حضور ˈفدریکا موگرینیˈ و ˈروبرتا پینوتیˈ وزرای خارجه و دفاع ایتالیا و ˈجبران باسیلˈ و ˈسمیر مقبلˈ همتایان لبنانی و ˈجفری فلتمنˈ دیپلمات ارشد آمریکایی و نماینده سازمان ملل برگزار شد، در خصوص حمایت از ارتش و نیروهای مسلح لبنان و همچنین اوضاع منطقه بحث و تبادل نظر شد.

وزیر خارجه ایتالیا در این همایش اظهار داشت: ارتش ابزاری اساسی برای ثبات لبنان است و امیدوارم که همایش امروز بتواند فرصتی برای افزایش گروه های اهدا کننده شود.

وی با تاکید بر اینکه ثبات لبنان برای صلح و ثبات خاورمیانه و منطقه اروپا و مدیترانه، اساسی است، گفت: لبنان و دمکراسی این کشور می تواند الگوی همزیستی مسالمت آمیز میان مذاهب مختلف برای همه منطقه باشد.

وی تاکید کرد: نیروی مسلح لبنان متشکل از ترکیب تمام مذاهب است که خود الگوی همزیستی و دمکراسی بشمار می رود و می تواند برای منطقه ارزشمند باشد.

وزیر دفاع ایتالیا نیز گفت: ایتالیا در صدد ساخت یک مرکز آموزشی برای نیروهای مسلح لبنان در جنوب این کشور است که در زمینه برنامه گسترده ای که شامل تقویت فعالیت های مشترک بویژه آموزش پرسنل می شود، فعالیت می کند .

گفتنی است که همایش امروز با حضور نمایندگان بیش از 40 کشور و سازمان بین المللی برگزار شد.

اروپام ** 2171** 3404
کد N343555

وبگردی