آفتاب
معاون اول قوه قضاییه:

اسلام هراسی و ایران هراسی راهبرد دشمنان امت اسلامی است

اسلام هراسی و ایران هراسی راهبرد دشمنان امت اسلامی است

مسکو - ایرنا- معاون اول قوه قضاییه از ترویج اسلام هراسی و ایران هراسی به عنوان راهبرد اصلی دشمنان امت اسلامی و در راس آن آمریکا در برهه کنونی یاد کرد.

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام ابراهیم رییسی سه شنبه شب در دیدار با جمعی از علما و اندیشمندان مسلمان روسیه در محل سفارت کشورمان در مسکو گفت: رسانه های جریان سلطه در راستای این سیاست محتوایی را اعم از خبر و محصولات تلویزیونی و سینمایی تولید می کنند که در آن چهره ای متوحش از اسلام مهربان به مردم جهان نشان داده شود.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام به دلیل آگاهی از عظمت این دین آسمانی ، اسلام هراسی و ایران هراسی را ماموریت خود قرار داده اند افزود: آنها در این راستا برای تشدید و بزرگنمایی اختلافات جزیی مذاهب و فرق اسلامی تلاش می کنند و در این راستا گروه های تکفیری و سلفی را در بین مسلمانان ایجاد می کنند.

وی از رعب افکنی داعش در عراق به عنوان نمونه ای از این گونه اقدامات نام برد و اظهار داشت: اختلاف افکنی بین مسلمانان جهان و حرکت زشت رسانه ای دشمن علیه اسلام و ایران و تاسیس گروه های تکفیری و سلفی مسلحانه همه حلقه های زنجیر نظام سلطه است و آمریکا مسوول همه جنایات آنهاست.

معاون اول قوه قضاییه کشورمان با اشاره به تلاش ایران اسلامی در راستای تقریب مذهب اسلامی و آزادی عمل کامل اقلیت های دینی در کشورمان ادامه داد: با اینکه شمار اقلیت های دینی ساکن کشورمان به اندازه ای نیست که آنها در مجلس نماینده داشته باشند اما قانون اساسی ایران بستری فراهم کرده است که نمایندگان آنان در مجلس شورای اسلامی حضور داشته باشند.

وی با اشاره به روابط گرم و صمیمی و برادرانه اقلیت های دینی ساکن ایران با هموطنان مسلمان خود تشریح کرد: اقلیت های دینی در ایران در انجام آیین های مذهبی و احوالات شخصی خود آزادند و تهران تنها جایی در دنیاست که در یکی از خیابان های آن مسجد، کلیسا، کنیسه و اتشکده در کنار هم قرار دارند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان ایران اسلامی برای تحریک اقلیت های مذهبی ساکن کشورمان در دوره پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: آنان در این مدت همواره به دنبال تفرقه افکنی در میان ملت ما بوده اند و ما نیز در این مدت در مسیرخود مصمم تر شده ایم که همین امر شکست های بیشتری را بر دشمنان تحمیل کرده است.

حجت الاسلام رییسی در تبیین اهمیت اتحاد مسلمانان برای مقابله با نقشه های شوم دشمنان اضافه کرد: امروز جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری به وحدت نیاز دارد و پرچمدار این امر مهم نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه هر گونه اقدام تفرقه افکنانه میان مسلمانان آب در آسیاب دشمن ریختن است افزود: امروز برای رفع هر گونه اختلاف احتمالی میان مسلمانان باید به سمت حرکت های تقریبی و نه تکفیری پیش رفت.

وی ادامه داد: ایران اسلامی دست همه مسلمانان را به گرمی می فشارد و ما امیدواریم که گفت و گو ها و تعاملات میان پیروان مذهاب و فرق اسلامی برای تقویت وحدت در امت اسلامی روز به روز تقویت شود.

معاون اول قوه قضاییه کشورمان در این نشست به سوالات حاضران در خصوص قانون اساسی و قوانین موضوعه و قضایی کشورمان پاسخ گفت.

مهدی سنایی سفیر کشورمان در روسیه نیز در این نشست با اشاره به روابط سیاسی عمیق ایران و روسیه و مواجهه دو طرف با فرصت ها و تهدیدهای مشترک از نقش مسلمانان روسیه در این زمینه قدردانی کرد.

وی گفت: وظیفه مسلمانان در این برهه زمانی حساس هم از جهت تقویت وحدت میان خود و هم از منظر تعامل و گفت و گو با دیگر ادیان آسمانی بسیار سنگین و تعیین کننده است.

وی افزود: گفت و گو میان فرق و مذهب اسلامی مختلف به ویژه مسلمانان ایران و روسیه می تواند دستاوردهای فراوانی برای جهان اسلام و نیز روابط دو کشور به دنبال داشته باشد.

سفیر کشورمان اضافه کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران با مسیحیت ارتدوکس نیز گفت و گوهای منظمی دارد که تازه ترین دور آن در هفته های آینده در تهران برگزار خواهد شد.

حجت اسلام ابراهیم رییسی معاون اول قوه قضاییه کشورمان برای شرکت در یک نشست قضایی در شهر سن پترزبورگ روسیه در مسکو به سر می برد.

اروپام/518/ 3404
کد N343506

وبگردی