آفتاب

ذوالنور از تکفیری‌ها می گوید: اگر پایشان به ممالک شیعی برسد به چیزی رحم نمی‌کنند

ذوالنور از تکفیری‌ها می گوید: اگر پایشان به ممالک شیعی برسد به چیزی رحم نمی‌کنند

تسنیم نوشت:

کارشناس مسائل سیاسی گفت: دست‌های آلوده تلاش می‌کنند این جنگ را جنگ شیعه و سنی جلوه دهند، درحالی که این جنگ اگرچه جنگ مذهبی و دینی است ولی داعش قادر به تفرقه افکنی بین شیعه و سنی نیست.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در تجمع «مدافعان حرم» در مصلی کرج ضمن تشریح تاریخ شکل‌گیری گروه تکفیری‌ها اظهار کرد: با روی کار آمدن حکومت آل سعود در عربستان جریان تکفیری پروبال گرفت و بنیانگذاران آل سعود همه امکانات را برای ترویج تفکرات تکفیری مهیا کردند.

وی افزود: اندیشۀ تکفیری بر این اعتقاد است که هر برداشتی غیر از برداشت آن‌ها کفر است و برداشت‌کننده کافر و قتلش واجب است.

حجت‌الاسلام ذوالنور به یک مورد حمله به کربلا اشاره کرد و گفت: با چنین اندیشه‌ای ۵ هزار شیعه را قتل عام کردند و سپس قصد هجوم به نجف را داشتند که مردم نجف جلوی آن‌ها ایستادند و آن‌ها را راه ندادند.

وی تأکید کرد: آل سعود همه امکاناتش را برای ترویج اندیشه تکفیری بسیج کرده است، از همان زمان که تفکر تکفیری شکل گرفت دلارهای نفتی عربستان پشتوانه این تفکر شد؛ در لبنان، سوریه، مصر، تونس، پاکستان و افغانستان پایگاه برای تکفیری‌ها درست کردند.

کارشناس مسائل سیاسی به اتفاقات اخیر عراق اشاره کرد و گفت: ما می‌دانیم امروز از مسیر ترکیه داعش تقویت می‌شود و داعش اعلام کرده است برای برقراری حکومت اسلامی مدنظرش مرزی بین عراق و سوریه نمی‌شناسد و برخی سران کشورهای عربی را تهدید جدی به قتل کرده‌اند.

وی تصریح کرد: وقتی صدای مرجعیت اسلامی بلند شد و جهاد واجب کفائی را اعلام کردند ظرف دو روز از شیعه و سنی در عراق صف کشیدند و عزم به جهاد کردند.

ذوالنور بیان کرد: امروز به حول و قوه الهی می‌بینیم که در خود عراق این جریان نا میمون مهار شد و جهان اسلام از این اتفاق اعلام انزاجار کرد.

وی به قساوت قلب گروه‌های تکفیری اشاره کرد و گفت: بدانید اگر پای این‌ها به ممالک شیعی برسد به هیچ چیز رحم نمی‌کنند چون این‌ها دست نشاندۀ شیطان و صهیونیست هستند.

ذوالنور تأکید کرد: دست‌های آلوده تلاش می‌کنند این جنگ را جنگ شیعه و سنی جلوه دهند، درحالی که این جنگ اگرچه جنگ مذهبی و دینی است ولی گروهی تکفیری در مقابل جهان اسلام اعم از شیعه و سنی قرار گرفته‌اند و داعش قادر به تفرقه افکنی بین شیعه و سنی نیست.

وی خاطر نشان کرد: در شعارها و موضع‌گیری‌ها باید بدانیم بین شیعه و سنی اختلافی نیست همانطور که مردم سنی عراق پشت مرجعیت شیعه به حمایت ایستادند.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: تقابلی که امروز علیه مسلمانان انقلابی راه افتاده است برای این است که آن‌ها با فرهنگ انقلاب ما مخالفند، تأثیر انقلاب ما در بیداری اسلامی را دیدند و سعی می‌کنند تفکر انقلاب ما را هدف قرار دهند و در این زمینه مسئولیت ما در تقویت پایه‌های معنویت، ایمان معنوی و فرهنگ انقلابی بسیار سنگین است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن اگر با جنگ ۸ ساله و با تحریم سی و چند ساله نتوانسته مردم را بشکند از راه بی بندوباری وارد عمل می‌شود.

 

23503

کد N343484

وبگردی