آفتاب

بان کی مون حملات الشباب به کنیا را بشدت محکوم کرد

بان کی مون حملات الشباب به کنیا را بشدت محکوم کرد

نیویورک -ایرنا - دبیر کل سازمان ملل حمله گروه تروریستی الشباب به نقاط مختلف شهر ساحلی پکتونی در کشور کنیا را به شدت محکوم کرد.

روز یکشنبه نیروهای گروه تروریستی الشباب طی حملات گسترده ای به اماکن عمومی، هتل ها و تاسیسات پلیس شهر پکتونی در کشور کنیا، دست کم 48 نفر را کشته و صدها نفر را مجروح کردند.

به گزارش ایرنا؛ بان کی مون روز سه شنبه با صدور بیانیه ای این حملات را که به گفته مقام های رسمی دولت کنیا ساعت ها ادامه داشت، به شدت محکوم کرد و به بازماندگان این حادثه تسلیت گفت.

بان کی مون در این بیانیه بار دیگر بر همبستگی این نهاد بین المللی با مردم و دولت کنیا درجهت مبارزه و ریشه کن ساختن تروریسم تاکید کرده است.

وی از مقام های دولت کنیا خواسته است تا عاملان این حملات را در چهار چوب موازین بین المللی و با در نظر گرفتن تعهدات خود در قبال حقوق مردم این کشور به مجازات برسانند.

نیروهای مسلح الشباب که به جنبش مجاهدین جوان سومالی موسوم است در ابتدا با هدف دفاع و پشتیبانی از حقوق جوانان کشور سومالی شکل گرفت و در سال 2012 به شعبه ای از نیروهای القاعده تبدیل شد .

مجموع نیروهای مسلح این گروه بین چهار تا شش هزار سرباز برآورد شده است و گفته می شود که این گروه در برخی از عملیات خود از گروه های القاعده کشور مراکش و نیروهای بوکوحرام نیجریه یاری گرفته است.

اروپام 2253 **1908** 3404
کد N343426

وبگردی