آفتاب

ترکیب هیات رییسه کمیسیون های تخصصی مجلس در سال سوم مجلس نهم مشخص شد

ترکیب هیات رییسه کمیسیون های تخصصی مجلس در سال سوم مجلس نهم مشخص شد

تهران-ایرنا-اعضای هیات رییسه کمیسیون های تخصصی سال سوم مجلس نهم مشخص شدند.

بگزارش روز سه شنبه ایرنا،رؤسا و اعضای هیات رییسه کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی برای سال سوم دوره نهم مجلس انتخاب شدند.

نتایج این انتخابات برای بیشتر کمیسیون های تخصصی مجلس با کمی تغییر مواجه شد.

**بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

براساس انتخابات صورت گرفته در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس علاءالدین بروجردی به عنوان رئیس، احمدرضا دستغیب نایب رئیس اول، منصور حقیقت پور نایب رئیس دوم، سیدحسین نقوی حسینی به عنوان سخنگو، سیدباقر حسینی دبیر اول و محمد اسماعیلی به عنوان دبیر دوم انتخاب شدند.

**ملکشاهی در ریاست کمیسیون قضایی مجلس

گفتنی است تغییراتی نیز در بدنه هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس صورت گرفت که بر اساس آن اللهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت به عنوان رئیس کمیسیون در سومین سال مجلس نهم ابقا شد؛ موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم نایب رئیس اول، محمد رزم نایب رئیس دوم، میرهادی قره سید رومیانی سخنگو، ابوالفضل ابوترابی دبیراول و نیره اخوان به عنوان دبیر دوم کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس انتخاب شدند.

**مهدی هاشمی مجدداً رئیس کمیسیون عمران مجلس شد

همچنین در انتخابات صورت گرفته در کمیسیون عمران مجلس مهدی هاشمی نماینده مردم تهران مجددا به عنوان رئیس کمیسیون انتخاب شد و درپی آن عبدالکریم حسین زاده نایب رئیس اول، ابراهیم رضایی نایب رئیس دوم و منصور آرامی سخنگو، محمد فیروزی دبیر اول و علی نعمت چاردولی به عنوان دبیر دوم انتخاب شدند.

**رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس

انتخاب اعضای هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای دورسوم مجلس نهم نیز به شرح زیر صورت گرفت.

رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، عزیز اکبریان و محمدرضا خان محمدی به عنوان نایب های اول و دوم، روح الله عباسپور به عنوان سخنگوی این کمیسیون و محمد بیاتیان و الیاس طاهری به عنوان دبیران اول و دوم انتخاب شدند.

**ابقای فتحی پور به عنوان رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس

در ادامه انتخابات هیات رئیسه کمیسیون های تخصصی مجلس، ارسلان فتحی پور برای سومین سال مجلس نهم، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ماند.

همچنین ایرج ندیمی و ناصر موسوی لارگانی به عنوان نواب اول و دوم، رحیم زارع سخنگو، سعید اربابی و عبدالکریم رجبی نیز به عنوان دبیران اول و دوم کمیسیون انتخاب شدند.

** انتخاب مجدد رجایی در ریاست کمیسیون کشاورزی مجلس

اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در نتیجه انتخابات اعضای هیات رییسه خود عباس رجایی را به عنوان رئیس انتخاب کردند. بر این اساس ناصر صالحی نسب و غلامرضا نوری به عنوان نایب های اول و دوم، محمد اسماعیل نیا و محمدسادات ابراهیمی به عنوان دبیران اول و دوم و محمدمهدی برومندی هم به عنوان سخنگوی کمیسیون انتخاب شدند.

**شهریاری در ریاست کمیسیون بهداشت ابقا شد

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز دربرگزاری انتخابات هیات رئیسه کمیسیون خود حسین علی شهریاری را به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب کردند.

گفتنی است در این انتخابات تقریبا همه اعضای هیئت رئیسه ابقا شدند و فقط حسن تأمینی لیچایی به عنوان نایب رئیس دوم انتخابشد.

براین اساس عبدالرحمان رستمیان نایب رئیس اول، حسن تامین لیچائی نایب رئیس دوم، رسول خضری دبیر اول، محمدجواد نظری مهر دبیر دوم و محمد حسین قربانی به عنوان سخنگو انتخاب شدند.

**خجسته رئیس کمیسیون شد

اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس نیز در برگزاری انتخابات هیات رئیسه خود، امیر خجسته نماینده همدان را به عنوان رئیس کمیسیون برگزیدند.

بر این اساس محمدجواد کولیوند و محمدابراهیم رضایی به عنوان نایب رئیس های اول و دوم،دخیل عباس زارع زاده مهریزی به عنوان سخنگو، صیدعیسی دارایی و یعقوب جدگال به عنوان دبیران اول و دوم انتخاب شدند.

**ابقای اعضای هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی

کمیسیون فرهنگی مجلس نیز انتخابات هیات رئیسه خود را برگزار و بر اساس آن همه اعضای کمیسیون در سمت خود ابقا شدند.

که بر اساس آن احمد سالک رئیس، مرتضی آقاتهرانی و بیژن نوباوه وطن به عنوان نایب اول و دوم، سید مرتضی حسینی و لاله افتخاری به عنوان دبیران اول و دوم و سیدعلی طاهری نیز به عنوان سخنگوی کمیسیون فرهنگی انتخاب شد.

**تکیه عزیزی برای سومین سال متوالی بر کرسی ریاست کمیسیون اجتماعی مجلس

در انتخابات کمیسیون اجتماعی نیز عبدالرضا عزیزی رئیس، فرج الله عارفی و محسن علیمردانی به عنوان نایب های اول و دوم، ایرج عبدی به عنوان سخنگو، و محمد اسماعیل سعیدی و عباس صلاحی به عنوان دبیران اول و دوم انتخاب شدند.

** جلوس مروی بر کرسی میرکاظمی

اعضای هیأت رئیسه جدید کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی برای اجلاسیه سوم دوره نهم انتخاب شدند.

بر این اساس، علی مروی به عنوان رئیس و محمد سعید انصاری و ناصرسودانی به عنوان نایب های اول و دوم هیأت رئیسه کمیسیون مذکور برگزیده شدند.

همچنین امیری به عنوان سخنگو و جعفری بن خلخال و امیر عباس سلطانی به عنوان دبیران اول و دوم هیأت رئیسه کمیسیون انرژی انتخاب شدند.

**تاجگردون رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شد

غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران وباشت درمجلس به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس انتخاب شد.

غلامرضا کاتب به عنوان سخنگو و الیاس نادران به عنوان نایب رییس اول و علی محمد احمدی به عنوان نایب رییس دوم انتخاب شد.

غلامرضا اسد الهی به عنوان دبیر اول و حاجی دلیگانی به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شدند.

سیام**9121**1856
کد N343331

وبگردی