آفتاب

لایحه اصلاح نظام پولی و بانکی در راه مجلس

لایحه اصلاح نظام پولی و بانکی در راه مجلس

تهران-ایرنا- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه اصلاح نظام پولی و بانکی در کمیته اقتصادی دولت در حال تهیه است و این لایحه 38 ماده ای بر اساس اظهارات وزیر امور اقتصادی و دارایی طی یکی دو ماه آینده به مجلس ارائه می شود.

محسن صرامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به جلسه مشترک مدیران بانک های خصوصی و دولتی ،وزیران امور اقتصادی و دارایی و صنعت معدن و تجارت و جمعی از کارآفرینان در کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در این نشست مشکلات کارآفرینان در زمینه هایی همچون تسهیلات بانکی،صندوق توسعه ملی و نحوه اجرای قانون امور مالیاتی مطرح شد .

وی افزود: یکی از مسائلی که کارآفرینان در این نشست مطرح کردند این بود که نگاه مهندسی به آینده سرمایه گذاری در کشور وجود ندارد.

صرامی ادامه داد: مقرر شد کمیته مشترکی بین فعالان بخش خصوصی و دولتی تشکیل شود تا مسائل و مشکلات پیش روی فعالان کارآفرین مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در این نشست وزیر امور اقتصادی و دارایی از تهیه و تدوین لایحه اصلاح نظام پولی و بانکی در کمیته اقتصادی دولت خبر داد.

وی گفت: بر اساس اظهارات وزیر امور اقتصادی و دارایی این لایحه 38 ماده ای طی یکی دو ماه آینده تقدیم مجلس می شود وامیدواریم با گذراندن مراحل قانونی شاهد رفع مشکلات در این بخش باشیم.



** اراده دولت رساندن مطالبات بانکها به سطح متعادل است

همچنین ˈ حسین میر محمدیˈ در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به حضور امروز وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در این جلسه مسایلی همچون معوقات بانکی و افزایش نقدینگی بانک ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمرکز دولت این است که میان معوقات بانکی به نرم متعادلی برسد و با توجه به اینکه تمرکز بر روی وصول مطالبات ممکن است با چالشهایی مواجه شود ، در این راستا مجلس و رسانه ها می توانند به دولت کمک کنند.

سیام(4)**2021**1449
کد N343290

وبگردی