آفتاب

ناکامی تروریست های داعش در حمله به روستایی شیعه نشین

ناکامی تروریست های داعش در حمله به روستایی شیعه نشین

تهران - ایرنا - پلیس عراق روز سه شنبه اعلام کرد که تروریست های داعش پس از حمله به یک روستای شیعه نشین در شمال این کشور، با مقاومت شبه نظامیان محلی و نیروهای پلیس روبه رو شدند و این روستا را ترک کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از کرکوک،شبه نظامیان داعش پس از یک ساعت درگیری با شبه نظامیان محلی، نیروهای پلیس و کردهای مستقر در حوالی روستای ترکمن ˈبشیرˈ واقع در 15 کیلومتری جنوب شهر کرکوک، به عقب رانده شدند.

پلیس خبر داد که نیروهای کرد از کرکوک به روستای بشیر نقل مکان کردند تا به نیروهای محلی و پلیس در مبارزه با شبه نظامیان داعش کمک کنند.

براساس اعلام پلیس، یک سرتیپ ارشد کرد در جریان درگیری های روستای بشیر زخمی و 6تن از محافظان وی کشته شدند.

دولت ˈنوری مالکیˈ نخست وزیر عراق درصدد بیرون راندن شبه نظامیان داعش از چند شهر در نیمه شمالی این کشور است. نیروهای داعش از هفته گذشته تاکنون کنترل این شهرها را در دست گرفته اند.

مالکی از نیروهای ˈپیشمرگهˈ کرد خواسته است به نیروهای دولتی در دفع حملات شبه نظامیان داعش کمک کنند، اما کردها در پی عقب نشینی نیروهای ارتش از شمال و غرب عراق، چند شهر را در این مناطق در اختیار گرفته اند.

مقام های نزدیک به مالکی در بغداد، کردها را به بهره برداری از ناآرامی در عراق برای منافع ارضی متهم کرده اند.

شبه نظامیان داعش با نیروهای وابسته به دولت مرکزی عراق به ریاست ˈنوری مالکیˈ نخست وزیر این کشور در حال نبرد هستند.

تروریست های داعش که مورد تایید حامیان صدام حسین دیکتاتور معدوم عراق قرار گرفته اند، کنترل یک استان و بخش هایی از سه استان دیگر در شمال بغداد را از زمان آغاز حملات خود در هفته گذشته به دست گرفته اند.

گزارش ها حاکی است که این گروه تروریستی، تعداد زیادی از سربازان دربند عراقی را کشته، غیرنظامیان را هدف قرار داده و ده ها تن از دیپلمات های ترکیه را ربوده اند.

رسانام**9109** 1447**1010
کد N343267

وبگردی