آفتاب

میرکاظمی از ریاست باز ماند/ مروی رییس جدید کمیسیون انرژی مجلس

میرکاظمی از ریاست باز ماند/ مروی رییس جدید کمیسیون انرژی مجلس

تهران - ایرنا - مسعودمیرکاظمی نماینده تهران در مجلس در سومین سال انتخابات هیات رییسه کمیسیون انرژی، از ریاست این کمیسیون باز ماند و «علی مروی» نماینده نیشابور ریاست این کمیسیون را بر عهده گرفت.

«شمس الله بهمئی» عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه در باره انتخابات هیات رییسه این کمیسیون به خبرنگار ایرنا گفت: در این انتخابات محمدسعیدانصاری نماینده آبادان و ناصر سودانی نماینده اهواز به ترتیب به عنوان نواب اول و دوم کمیسیون انتخاب شدند.

به گفته وی، حسین امیری خامکانی نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی بار دیگر به عنوان سخنگوی این کمیسیون انتخاب شد و همچنین جلیل جعفری بنه نماینده خلخال و امیرعباس سلطانی نماینده بروجن به عنوان دبیران این کمیسیون برگزیده شدند.

میرکاظمی که در دولت دهم برای مدتی وزیر نفت بود، طی دو سال گذشته ریاست کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت.

تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی که مباحثی چون آلایندگی هوا در کلانشهرها را به دنبال داشته است، از جمله انتقادات کارشناسان انرژی و محیط زیست به عملکرد میرکاظمی در دوران وزارت نفت وی است.

به تازگی نیز دیوان داوری بین المللی (لاهه) رای به محکومیت جمهوری اسلامی ایران به دلیل قطع سوآپ نفت در دوره وزارت میرکاظمی داده است که بر اساس آن ایران محکوم به پرداخت 5.5 میلیون دلار خسارت به شرکت های شاکی شده است ضمن این که ایران باید حدود 3 میلیون تا 4 میلیون دلار بابت هزینه وکالت پرداخت کند.

سیام**2021**2025 ** 1418
کد N343085

وبگردی