آفتاب

ممنوعیت استعمال سیگار در پیاده روها و اماکن عمومی مالزی

ممنوعیت استعمال سیگار در پیاده روها و اماکن عمومی مالزی

کوالالامپور- ایرنا - دولت مالزی درصدد است به زودی استعمال دخانیات و کشیدن سیگار در پیاده روها و اماکن سربسته این کشور را ممنوع کند.

به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت مالزی به مناسبت روز ملی بدون تنباکو در ایالت ˈایپوˈ این کشور، گفت که استعمال دخانیات در محل های عمومی برخی از مناطق مالزی از جمله کوالالامپور ممنوع می شود.

روزنامه ˈنیو استریت تایمزˈ روز سه شنبه به نقل از ˈاس. سوبرامانیامˈ اعلام کرد استعمال دخانیات در مناطق سرپوشیده، برخی از پیاده روها و شعاع سه کیلومتری استراحتگاه ها در بزرگراه ها ممنوع می شود.

وزیر بهداشت مالزی که در ایالت ایپو واقع در غرب مالزی سخن می گفت اظهار امیدواری کرد که این طرح تا پیش از پایان سال جاری میلادی عملی شود.

وی همچنین گفت که 23 کیلومتر از پیاده روهای شهر کوالالامپور جز مناطقی اعلام می شود که سیگار کشیدن در آنجا ممنوع خواهد بود.

هر چند که سیگار کشیدن در محل های عمومی مالزی طبق برخی قوانین از دهه 1980 ممنوع شده است اما این رفتار همچنان در این گونه اماکن قابل مشاهده است.

فروشندگان مالزیایی طبق قانون مصوب سال 1994 مجوز فروش سیگار به افراد زیر 18 سال را ندارند و این عمل جرم محسوب می شود.

از سال 2003 تبلیغ سیگار ممنوع شده و این قانون هم اکنون در این کشور اعمال می شود.

مالزی از نظر تعداد مصرف کنندگان سیگار در رتبه 71 جهان قرار دارد و هر فرد مالزیایی در سال به طور میانگین 646 نخ سیگار استعمال می کند.

آمار نشان می دهد از جمعیت 30 میلیون نفری مالزی حدود پنج میلیون نفر معادل 16 درصد از جمعیت این کشور سیگاری هستند.

آساق**د.م**1611
کد N343055

وبگردی