آفتاب

28 تروریست در استان دیاله عراق به هلاکت رسیدند

28 تروریست در استان دیاله عراق به هلاکت رسیدند

تهران - ایرنا - منابع امنیتی عراق روز سه شنبه از کشته شدن دو نفر از نیروهای امنیتی و 28 نفر از تروریست های ˈداعشˈ در عملیاتی در مناطق مختلف استان ˈدیالهˈ در شرق این کشور خبر دادند.

شبکه تلویزیونی رسمی ˈالعراقیهˈ در گزارشهایی از آخرین وضعیت عراق اعلام کرد که ارتش این کشور به منظور پاکسازی منطقه ˈتل عفرˈ در استان ˈنینواˈ از وجود تروریستهای داعش، به این استان نیرو و تجهیزات نظامی ارسال کرده است .

این شبکه افزود: در جریان عملیات ارتش عراق بخش عمده شهر تل عفر که اکثر ساکنان آن ترکمن شیعه هستند، از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی شد.

در همین راستا مراکز استقرار تروریستهای داعش در استانهای ˈصلاح الدینˈ و ˈنینواˈ و شهر ˈسامراˈ توسط نیروهای نظامی عراق درهم کوبیده شد.

گزارشهای رسیده از به هلاکت رسیدن 315 تروریست در استانهای ˈالانبارˈ ، دیاله و صلاح الدین حکایت دارد.

در عین حال سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق خواستار محاکمه و مجازات رسانه های گروهی حامی تروریسم در این کشور شد .

وی از اقلیم کردستان عراق خواست تا افراد تحت تعقیب را تحویل بغداد دهد.

سازمان هواپیمایی عراق نیز اعلام کرد که فرودگاه بغداد به فعالیت عادی خود ادامه می دهد و این فرودگاه در معرض هیچگونه حمله تروریستی قرار نگرفته است.

شبکه العراقیه در ادامه گزارش خود درباره اوضاع عراق افزود: 14 دختر عراقی در مناطق تحت اشغال تروریستهای داعش مورد تعرض قرار گرفتند.

در همین حال نیروهای امنیتی عراق یک گور دسته جمعی شامل 43 جنازه افراد کشته شده از سوی تروریستهای داعش در حومه موصل را کشف کردند.

نیروهای نظامی و عشایر عراق در استان ˈالانبارˈ نیز به پیروزی های چشمگیری علیه ی تروریستی های داعش دست یافتند .

خاورم ** 1487 **1651
کد N343009

وبگردی