آفتاب

معاون نخست وزیر ترکیه: خروج کامل اتباع این کشور از عراق در دستور کار قرار ندارد

معاون نخست وزیر ترکیه: خروج کامل اتباع این کشور از عراق در دستور کار قرار ندارد

آنکارا- ایرنا- ˈبلند آرینجˈ معاون نخست وزیر ترکیه گفت: خروج کامل اتباع ترکیه از عراق در دستور کار دولت قرار ندارد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، آرینج در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به این که حدود یک صدهزار نفر از شهروندان ترکیه در مناطق مختلف عراق به سر می برند، گفت: در شرایط کنونی موضوع تخلیه کامل شهروندان ترکیه در عراق مطرح نیست.

وی افزود: دولت تسهیلات لازم برای خروج اتباع ترکیه از عراق را فراهم کرده است.

معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه همچنین از خبرنگاران خواست تا در باره محل نگهداری دیپلمات های ترک و خانواده آن ها که از سوی نیروهای تروریستی موسوم به ˈدولت اسلامی عراق و شامˈ ( داعش ) در موصل - عراق ربوده شده اند، کنکاش نکنند، چون افشای محل نگهداری آنان از سوی رسانه ها می تواند امنیت جانی اتباع ترکیه را به خطر اندازد.

ˈناجی کوروˈ معاون وزارت خارجه ترکیه نیز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ادعاهایی مبنی بر تخلیه کارکنان سفارت این کشور در بغداد صحت ندارد، ولی طرح تخلیه شهروندان این کشور در عراق از جمله کارکنان نمایندگی های رسمی این کشور آماده شده است.

معاون کنسولی وزارت خارجه ترکیه در خصوص احتمال تخلیه سفارت این کشور در بغداد و یا شهروندان ترکیه در این کشور گفت: ترکیه تجربه و توانایی لازم در تخلیه سریع شهروندان خود از مناطق بحرانی را دارد و این موضوع را در خارج کردن شهروندان خود از لیبی نشان داده است.

وزارت خارجه ترکیه نیز شب گذشته با صدور بیانیه ای از شهروندان این کشور در عراق خواست که بعد از فراخوان مربوط به خارج شدن شهروندان این کشور از شهرهای موصل، کرکوک، صلاح الدین، دیاله، انبار و بغداد، ضروری است که اتباع این کشور در بصره نیز این شهر را ترک کنند.

خاورم **2011**230**7074**1446
کد N342888

وبگردی