آفتاب

سرقلعه: نماینده ایران نباید در مراسم تحلیف رییس‌جمهور مصر شرکت می‌کرد

سرقلعه: نماینده ایران نباید در مراسم تحلیف رییس‌جمهور مصر شرکت می‌کرد

سرقلعه گفت: با توجه به اینکه حکومت فعلی مصر از طریق کودتا روی کار آمده است شایسته نبود که نماینده ایران در تحلیف رییس‌جمهور این کشور شرکت کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جلیل سرقلعه نماینده لردگان در تذکر شفاهی خود در جلسه علنی امروز مجلس خطاب به وزیر امور خارجه گفت: تذکر من در خصوص حضور نماینده ایران جهت شرکت در مراسم تحلیف حکومت مصر است.

وی ادامه داد: می‌دانیم که این حرکات خلاف منویات نظام و انقلاب است زیرا این حکومت با کودتا روی کار آمد و حضور نماینده ایران اشتباه فاحشی بود که از سوی وزارت امور خارجه صورت گرفت و باید در خصوص آن توضیح داده شود.

این نماینده مجلس اظهار کرد: اگر توجیه آقایان این است که حکومت مصر از طریق انتخابات روی کار آمده است، من اذعان می‌کنم که این انتخابات توسط کودتاگران برگزار شد؛ بنابراین نباید نماینده جمهوری اسلامی ایران در تحلیف این رییس‌جمهور غیرقانونی شرکت می‌کرد.

سرقلعه تذکر بعدی خود را متوجه هیات رییسه مجلس شورای اسلامی کرد و گفت: تذکر من در رابطه با ناوگان فرسوده حمل و نقل نمایندگان است. جناب آقای ابوترابی در شان نمایندگان و خود شما نیست که این ناوگان در خدمت نمایندگان باشد. هر از گاهی ما ماشین‌های فرسوده و حتی پیکان RD استفاده می‌کنیم که نه تنها ماشین‌ها فرسوده هستند بلکه رانندگان آنها هم از آدرس‌های پایتخت بی‌اطلاع بوده و ما دچار مشکل می‌شویم.

وی در تذکری به وزیر کشور خاطرنشان کرد: من در رابطه با بکارگیری بخشداران که بخشنامه صادر کرده‌اند تا همه از نیروهای وزارت کشور استفاده کنند در شهرستان‌های کوچک و استان‌های کوچک نیروهایی در بدنه وزارت کشور نیست و اگر شرط استفاده از بخشداران، توانمندی و همراهی آنها با دولت است این دلیل نمی‌شود که قطعا باید از نیروهای وزارت کشور استفاده شود زیرا ما دچار مشکلاتی در شهرستان‌ها هستیم و می‌خواهیم که بتوانیم از نیروهای توانمند و همراه با دولت که در دیگر وزارتخانه‌ها هستند هم استفاده کنیم.

انتهای پیام

کد N342459

وبگردی