آفتاب

پورحیدری: موقعیت‌های ایران خطرناک‌تر از نیجریه بود/ آرژانتین با غرور به مصاف ما می‌آید

پورحیدری: موقعیت‌های ایران خطرناک‌تر از نیجریه بود/ آرژانتین با غرور به مصاف ما می‌آید

سرمربی سابق تیم ملی با تمجید از کار دفاعی ایران در برابر نیجریه می‌گوید همه بازیکنان تیم ملی وظایفشان را بی‌نقص انجام دادند و ساختار دفاعی ایران عملکردی بی‌اشتباه برابر حریف آفریقایی‌اش داشت.

منصور پورحیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره تساوی تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم نیجریه گفت: با توجه به برنامه‌ریزی کارلوس کی‌روش و آنچه در هفته‌ گذشته از تیم ملی شنیده بودیم، توقع یک بازی دفاعی را داشتیم و این امر به خوبی محقق شد. بازیکنان تیم ملی ایران در دفاع عملا بی‌اشتباه کار کردند، اما در حمله به نظرم برنامه خاصی نداشتیم. متاسفانه در نیمه دوم در حالی که نیجریه کاملا سر درگم نشان می‌داد از فرصت‌هایمان استفاده نکردیم و نتوانستیم سه امتیا‌ز را بگیریم. واقعیت این است که موقعیت‌های ما از نیجریه‌ای‌ها خطرناک‌تر بود و این تیم آفریقایی حرفی برای گفتن جلوی ما نداشت. آنها در شوتزنی هم ضعیف بودند و آن نیجریه‌ای که ما می‌شناختیم، نبودند.

او افزود: جز در 15 دقیقه‌ نخست بازی تیم ملی عالی بود. دوندگی بالای بازیکنان مانع از فضاسازی برای مهاجمان نیجریه می‌شد. البته برنامه نداشتن ما در حمله معضل جدیدی نیست و ما چند سال است که درگیر این مساله هستیم. با این حال ساختار دفاعی ما بسیار عالی بود و بازیکنان همانطور که گفتم بی‌نقص بازی کردند.

سرمربی سابق تیم ملی در پاسخ به این سوال که به نظرش بهترین بازیکن تیم ملی در بازی با نیجریه چه کسی بود، اظهار کرد: واقعا نمی‌توانم به این سوال پاسخی بدهم. مهم خواسته‌های کی‌روش در کار دفاعی بود که همه وظایفشان را به خوبی انجام دادند و کسی ضعیف کار نکرد. فکر می‌کنم در بازی با آرژانتین هم مشابه نیجریه بازی می‌کنیم و البته خود کارلوس کی‌روش می‌داند که آرژانتین شرایط بهتری نسبت به نیجریه دارد. آنها به لحاظ تکنیکی بهتر هستند و ضریب اشتباهاتمان را باید جلوی آنها پایین‌تر بیاوریم.

او در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان امیدوار به گرفتن امتیاز از آرژانتین بود، گفت: در فوتبال هر اتفاقی می‌تواند رخ دهد. من فکر می‌کنم آرژانتینی‌ها با غرور جلوی ما قرار می‌گیرند و اگر بتوانیم نیمه نخست را با تساوی پشت سر بگذاریم می‌توانیم با کار دفاعی مناسب از ایجاد موقعیت به سود آنها جلوگیری کنیم.

عضو هیات مدیره استقلال درباره وضعیت تیمش هم صحبت کرد و گفت: تا الان خوب کار ‌کرده‌ایم و تمریناتمان هم خو‌شبختا‌نه آغاز شده است. آقای نظری جویباری وظیفه جذب بازیکنان را انجام می‌دهند و در مجموع وضعیت مثبت است. ان‌شاءالله با برگشتن ملی‌پوشان با آنها هم مذاکره می‌کنیم و تیمی مناسب می‌بندیم.

مدیر فنی فصل قبل استقلال در پاسخ به این سوال که آیا این فصل هم این سمت را در این تیم خواهد داشت یا خیر، بیان کرد: هنوز در این باره صحبتی نشده است. فعلا تمرکز تیم روی بستن یک تیم خوب است و در آینده وضعیت این سمت هم مشخص می‌شود. فعلا طبق برنامه قلعه‌نویی 17 و 18 تیر ماه اردوی 10 – 12 روزه در ترکیه خواهیم داشت تا تیم وضعیت بهتری پیدا کند.

ا‌نتها‌ی‌ پیا‌م

کد N342452

وبگردی