آفتاب

محصص: شروع خوبی در جام داشتیم/ دفاع تیمی ایران عالی بود

محصص: شروع خوبی در جام داشتیم/ دفاع تیمی ایران عالی بود

کارشناس فوتبال معتقد است بازی ایران مقابل نیجریه شروع بسیار خوبی در جام‌جهانی برای تیم ملی بود.

مرتضی محصص در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره تساوی ایران مقابل نیجریه در جام جهانی فوتبال، اظهار کرد: باید انتظاراتمان منطقی باشد. ما شروع بسیار خوبی در جام جهانی داشتیم. درست است که این بزرگ‌ترین موفقیت ما در طول تاریخ نیست. اما شروع بسیار خوبی است که اعتماد به نفس بازیکنان را بالا می‌برد.

وی افزود: تیم ایران از ابتدای مسابقه برنامه داشت و با نظم خاصی وارد میدان شده بود. ما حدود 24 دقیقه‌ به دروازه‌ نیجریه نزدیک نشدیم و حضور حاج‌صفی به عنوان مهاجم چپ به خاطر این بود که به دفاع بازگردد و فشردگی ایجاد کند. نکونام و تیموریان هم مرتب حریف را پرس می‌کردند که این مساله باعث می‌شد توپ به جناحین برود و بازیکنان کناری بتوانند نیجریه‌ای‌ها را کنترل کنند.

این مدرس فوتبال ادامه داد: با وجود بازیکنان کناری خود یعنی منتظری، حیدری، پولادی و حاج صفی آماده پرس بودیم و برنامه دفاعی و هماهنگی بین مدافعان و بازیکنان میانی میدان فوق‌العاده‌ بود. خط دفاعی ایران بدون نقص بازی کرد و باید به خاطر این دفاع تیمی عالی به کی‌روش تبریک گفت.

وی با اشاره به بازی خوب پولادی اضافه کرد: به چهار بازیکن خط دفاع ایران و نکونام و تیموریان نمره بسیار بالایی می‌دهم. در خط حمله هم قوچان نژاد نشان داد که بسیار تاثیرگذار است و حضورش باعث می‌شد نیجریه‌ای‌ها زیاد جلو نیایند. دویدن‌های بدون توپ و ضربات سر "گوچی" بسیار خوب بود. تعویض دژآگه هم چون در حمله و دفاع هم شرکت می‌کرد و فشار زیادی متحمل می‌شد منطقی به نظر می‌رسید.

این کارشناس فوتبال در پایان اظهار کرد: ما باید از این نتیجه‌ راضی باشیم و منطقی فکر کنیم. چند ماه پیش حتی تصور شکست دادن کره جنوبی را هم نداشتیم، اما حال در جام جهانی امیدوار کننده ظاهر شدیم. مسابقه اول در جام جهانی به شما شخصیت بازی را می‌دهد، چون اگر بخواهید خرد و شکننده مقابل حریف قدر بعدی ظاهر شوید به نتیجه‌ای نخواهید رسید. تیم ما با این یک امتیاز می‌تواند با اعتماد به نفس خوبی به مصاف تیم قدرتمندی مثل آرژانتین برود. البته احتمالا کی‌روش برای بازی‌های بعدی برنامه متفاوتی خواهد داشت.

ا‌نتها‌ی‌ پیا‌م

کد N342276

وبگردی