آفتاب

معاون سابق اردوغان: ترکیه با اعمالسیاستهای غلط با تروریستها همسایه شد

معاون سابق اردوغان: ترکیه با اعمالسیاستهای غلط با تروریستها همسایه شد

آنکارا - ایرنا - ˈعبداللطیف شنرˈ معاون سابق نخست وزیر ترکیه با انتقاد از حمایت دولت این کشور از سازمانهای تروریستی در سوریه گفت: در نتیجه مواضع آنکارا در سوریه و عراق، اکنون با تروریستها همسایه شده ایم.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری ˈحریتˈ، شنر که پیشتر به دلیل اختلاف با ˈرجب طیب اردوغانˈ از معاونت نخست وزیری ترکیه برکنار شد ، افزود: یکی از این گروههای تروریستی که مورد حمایت اردوغان بود، گروه ˈداعشˈ است که عناصر تروریستی آن پس از عملیات مختلف تروریستی در سوریه و عراق، برای ˈخوردن کبابˈ به ترکیه می آیند.

وی افزود : سیاستهای خارجی دولت اردوغان به ویژه در منطقه خاورمیانه اشتباه است، در نتیجه این سیاست ها ترکیه با تروریستها در عراق و سوریه همسایه شده و حضور تروریستها در این دو کشور موجب شده تا جان ، مال و ناموس مردم کشورهای منطقه در خطر باشد.

معاون سابق اردوغان با اشاره به گروگان گرفتن شماری از دیپلماتها و شهروندان ترکیه به دست داعش در عراق افزود: اردوغان چرا علیه این گروه جنایتکار با احترام سخن می گوید ، چرا آنان را تروریست نمی خواند ، آیا فکر می کند که با فاش شدن مناسباتش در گذشته با این عناصر جانی، دولتش خجالت زده خواهد شد.

دولت ترکیه در کنار عربستان و قطر در جریان بحران سوریه از گروههای تروریستی از جمله داعش و ˈجبهه النصرهˈ حمایت مالی و تسلیحاتی کرده است .

خاورم ** 2010**230**1651
کد N342153

وبگردی