آفتاب
منتظری تاکید کرد

نقش تعیین کننده مرجعیت دینی در مقابله با تروریست‌ها

نقش تعیین کننده مرجعیت دینی در مقابله با تروریست‌ها

رییس دیوان عدالت اداری گفت: امروز مرجعیت در عراق با فتوای مقابله با تروریسم به‌ویژه جهاد علیه جریان نفاق و جنایتکار داعش و استقبال مردم از آن نشان داد که علما با ارایه دلایل و حجت‌های الهی از دین خدا دفاع می‌کنند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه هیات عمومی با تقبیح و محکوم کردن اقدامات جنایتکارانه و ددمنشانه گروه تروریستی داعش اظهار کرد: ملاحظه قساوت و سنگدلی تروریست‌ها در عراق و جنایاتی که مرتکب شده‌اند، تاسف‌انگیز است و تاسف‌بارتر حمایت مدعیان حقوق بشر از این جریان تروریستی است.

وی افزود: تجهیزات و لجستیک این گروه‌های تروریستی حاکی از آن است که این اقدامات غیرانسانی با حمایت آمریکا و غرب و همپیمانان منطقه‌ای آنان انجام می‌شود و دست‌های پیدا و پنهان خائن استکبار جهانی و عوامل سرسپرده آن، فراموش شدنی نیست.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به فتوای حضرت آیت الله العظمی سیستانی مبنی بر واجب کفایی بودن جهاد علیه جریان تروریستی داعش و بسیج میلیونی مردم عراق در اجابت از این فتوا اضافه کرد: این گوشه چشمی بود از جایگاه مرجعیت نزد شیعیان که در روایات اسلامی ما نیز به آن اشاره شده است.

منتظری با اشاره به روایتی از امام هادی(ع) در باب مسایل مربوط به دوران غیبت گفت: آن حضرت فرمودند، « اگر نبود وجود علمایی که در زمان غیبت امام زمان(عج)، مردم و جامعه را به سوی آن امام دعوت کنند، بندگان خدا را به سوی امام زمان(عج) راهنمایی و ارشاد نمایند و آنان را به وجود او رهنمون شوند و ناتوانان را از دام‌های شیطان آزاد ‌سازند و ضعفا را از چاله‌های دشمنان برهانند، مردم از دین خدا برمی‌گشتند».

وی ضمن تبیین این روایت تاکید کرد: بی‌تردید دینداری مردم مرهون زحمات علمای دین و کسانی است که امام هادی(ع) آنها را معرفی کرده است.

رییس دیوان عدالت اداری حضرت امام خمینی(ره) را از مصادیق چنین عالمان دینی دانست و اضافه کرد: حضرت امام خمینی(ره) شخصی بود که ما را از گرفتاری و منجلاب حکومت شیطانی پهلوی رهانید. مسیر را به ما نشان داد و امت و بشریت را هدایت کرد.

رئیس دیوان عدالت اداری اضافه کرد: سخنان و نظر ایشان به نحوی بود که نه فقط ایرانیان و مسلمانان که غیرایرانیان و غیرمسلمانان نیز با ملاحظه آن شیفته او می‌شدند و این به معنی اتصال ایشان به سرچشمه معارف اهل بیت‌(ع) بوده است.

وی در پایان وجود ارزشمند مقام معظم رهبری و نقش بی‌بدیل ایشان را در هدایت کشور و انقلاب طی ربع قرن از مصادیق علمایی دانست که در عصر غیبت از دین خدا دفاع می‌کند.

انتهای پیام

کد N341889

وبگردی